Już niedługo stan oszczędności na wszystkich rachunkach PPK będzie można sprawdzić w jednym miejscu!

Możliwość komentowania Już niedługo stan oszczędności na wszystkich rachunkach PPK będzie można sprawdzić w jednym miejscu! została wyłączona Aktualności

Serwis MojePPK to projekt, który ma na celu umożliwienie prezentacji środków zgromadzonych w PPK w jednym miejscu. Obecnie trwają intensywne prace nad nowoczesnym technologicznie rozwiązaniem, które ma zapewnić każdemu uczestnikowi programu PPK dostęp do indywidualnych kont w ramach nowego serwisu połączonego z oficjalnym portalem mojeppk.pl. Ich zakończenie planowane jest na koniec bieżącego roku, a na początek 2022 – uruchomienie wszystkich funkcjonalności platformy.

serwis MojePPK

Powstanie nowej funkcjonalności na portalu mojeppk.pl zapisane zostało w ustawie o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Przepisy wskazują, że każdy uczestnik PPK, po zweryfikowaniu tożsamości, powinien mieć możliwość sprawdzenia, jaki kapitał zgromadził.

Uruchomienie nowego serwisu pod adresem rachunek.mojeppk.pl otworzy kolejny rozdział we wdrażaniu PPK i będzie stanowiło nową jakość w dostępie do informacji o środkach, dając możliwość łatwego i czytelnego sprawdzenia stanu swoich oszczędności w PPK – podsumowuje Robert Zapotoczny, prezes zarządu PFR Portal PPK.

Z  możliwości serwisu MojePPK będzie mógł skorzystać każdy oszczędzający w  PPK. Serwis będzie ogólnodostępny, wielojęzyczny oraz dostosowany do wymagań osób niewidomych i  słabowidzących. Zarówno logowanie, jak i cała konstrukcja serwisu pomyślane są tak, aby były proste, zrozumiałe i  dostępne dla wszystkich uczestników PPK. W  pierwszej odsłonie system będzie dostępny w języku polskim i  angielskim, planowane jest także uruchomienie strony w  języku ukraińskim w  pierwszym półroczu 2022 roku. Wdrożenie kolejnych wersji językowych nastąpi na dalszym etapie prac.

Serwis MojePPK w praktyce

Obecnie, każdy uczestnik programu może zalogować się na swój rachunek PPK w wybranej przez pracodawcę instytucji finansowej. Z  czasem jednak może okazać się, że mamy otwartych kilka rachunków PPK w kilku różnych instytucjach. Dotyczyć to będzie np. osób, które zmieniły pracę lub których pracodawca zmienił instytucję obsługującą program. Nowe rozwiązanie pozwoli sprawdzić w jednym miejscu stan wszystkich środków. Wystarczy wejść na serwis MojePPK, bez konieczności logowania się na strony poszczególnych instytucji finansowych.

Proste i bezpieczne logowanie

W  serwisie MojePPK zostanie utworzona specjalna podstrona dostępna zarówno w  przeglądarce komputera, jak i  na urządzeniach mobilnych. Bezpieczeństwo logowania zapewni system weryfikujący tożsamość uczestnika PPK za pomocą profilu zaufanego (bezpośrednio lub przez bankowość elektroniczną), e-dowodu lub – jeśli ktoś nie korzysta z żadnej z tych możliwości – za pomocą konta założonego w serwisie MojePPK. W tym ostatnim przypadku do zalogowania konieczne będzie podanie indywidualnego loginu nadanego podczas rejestracji konta. System będzie także wyposażony w  narzędzia przypominające i resetujące hasło.

Informacje dostępne w serwisie

Po zalogowaniu, na głównej stronie uczestnik PPK zobaczy zbiorcze zestawienie danych z  wszystkich rachunków PPK: jaka jest wartość wszystkich zgromadzonych oszczędności, jaka jest łączna wartość wszystkich wpłat, a także ile wynoszą wpłaty w  podziale na pracownika, pracodawcę oraz państwo. Dodatkowo, na wykresie zostanie przedstawiony udział procentowy w  środkach każdej z  finansujących stron (pracownika, pracodawcy, państwa). Na podglądzie zobaczymy również ile rachunków PPK jest podpiętych pod nasze konto, w  tym listę wszystkich rachunków PPK, nazwy pracodawców i daty zawarcia przez nich umów o prowadzenie PPK, a także nazwy obsługujących nas w  danych firmach instytucji finansowych wraz z  datą i  wysokością ostatniej wpłaty pracodawcy na rachunek uczestnika PPK.

W serwisie uczestnik PPK będzie mógł wygenerować raporty z zestawieniem danych o  rachunkach i  podsumowaniem całości zebranych środków w  PPK. Będzie także można sprawdzić wpłaty w  ujęciu historycznym (cały okres oszczędzania, ostatnie pół roku, miesiąc, itd.) wraz z uwzględnieniem zrealizowanych wypłat (data i  kwota). Ponadto serwis będzie dostarczał podstawowej wiedzy o programie, wyjaśniając jakie są zasady, korzyści z uczestnictwa czy też scenariusze wypłat.

Korzystanie z serwisu będzie w pełni bezpłatne. Nowa funkcjonalność jest wymogiem określonym w ustawie, a użytkownicy nie poniosą z tego tytułu żadnych opłat.

rachunek.mojeppk.pl a strony instytucji finansowych

Serwisy klienckie instytucji finansowych oraz rachunek.mojeppk.pl będą działać równolegle, ponieważ będą się one różnić funkcjonalnościami. Nowa funkcjonalność na mojeppk.pl pozwoli na dostęp do podstawowych informacji o  historii oszczędzania oraz pokaże łączną wartość środków zgromadzonych na rachunkach. Nie będzie tam jednak możliwości zmiany danych, wskazywania osób uprawnionych czy zlecania jakichkolwiek dyspozycji odnośnie do zgromadzonych środków – te operacje będzie można wykonać tylko z poziomu kont w serwisach klienckich instytucji finansowych.

Obsługa klienta

W  przypadku trudności uczestnik będzie mógł skontaktować się z działem technicznym za pomocą formularza internetowego znajdującego się na stronie lub za pośrednictwem infolinii pod numerem 800 775 775. Konsultanci udzielą pomocy dotyczącej korzystania z serwisu oraz odpowiedzą na pytania związane z  funkcjonowaniem programu PPK. Infolinia jest zintegrowanym centrum informacji dla wszystkich osób i  instytucji zainteresowanych Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.

Więcej informacji już niedługo na mojeppk.pl