Przedsiębiorco – przetrwaj kryzys

Możliwość komentowania Przedsiębiorco – przetrwaj kryzys została wyłączona Aktualności, Biznes

Czas pandemii to sprawdzian dla wszystkich – niezależnie od życiowej roli. Zarówno szef, rodzic, jak i pracownik powinni pamiętać, że obok decyzji podejmowanych na najwyższym szczeblu i centralnie sterowanych programów pomocowych, wiele zależy od nich samych. Postawa i podejmowane decyzje mają decydujący wpływ na przetrwanie i kondycję biznesu w przyszłości – dlatego należy postępować planowo i racjonalnie. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych zasad, jak postępować, by przetrwać w czasie kryzysu.

KAŻDY DZIEŃ MA ZNACZENIE
Zarówno dla rozwoju człowieka, jak i firmy, najgroźniejsza jest stagnacja. Dlatego nie powinno się czekać – w czasie kryzysu należy reagować dynamicznie – nadawać priorytety działaniom, zmieniać harmonogramy, rozmawiać z dostawcami, negocjować terminy, przesuwać kampanie reklamowe czy ograniczać wybrane aktywności.

ROZMAWIAJ Z KLIENTAMI
Poinformuj swoich odbiorców o wszystkich działaniach podjętych w reakcji na kryzys. Pokaż, że nie jesteś bierny i wiesz, jak prowadzić biznes również w trudnych warunkach. Przekaż wprost, jak kryzys wpływa na kondycję firmy, a w konsekwencji – na klientów, oferowane produkty i serwis.

Powiedzenie, że świat jaki znaliśmy do tej pory, nie wróci, staje się powoli truizmem. Niewiele jednak mówimy o tym, jak się otrząsnąć i co robić by przetrwać, a tym będzie w decydować jak szybko biznes nauczy się na nowo rozumieć dotychczasowych partnerów biznesowych i społecznych. Stare tory oraz utarte schematy prowadzą donikąd, teraz liczy się czas reakcji i zwarcie szeregów w organizacji – powiedział Michał Szapiro, Prezes SZAPIRO PR.

POSTAW NA KOMUNIKACJĘ WEWNĘTRZNĄ
Pracownicy nie odpowiadają za kryzys, jednak to od nich zależy w dużej mierze powodzenie biznesu Nie zostawiaj ich samych w trudnych chwilach. Komunikuj jasno i transparentnie, również o potencjalnych kłopotach. Niedopowiedzenia rodzą plotki, które negatywnie wpływają na pracę i jej atmosferę.

ZINTEGRUJ SIĘ Z LOKALNĄ SPOŁECZNOSCIĄ
Niezależnie od skali biznesu, pamiętaj o najbliższym otoczeniu. Postaw na lokalnych dostawców i potrzebach społeczności. Jeśli możesz, pomagaj i wspieraj – takie działania przynoszą efekty zarówno teraz, jak i w przyszłości.

Spółki wysoko wyspecjalizowane oraz te działające na rynkach regulowanych będą również musiały odnaleźć się na nowo w rzeczywistości. Łańcuchy dostaw pękają na naszych oczach, a to oznacza, że często układane przez ostatnie pięć, dziesięć czy nawet piętnaście lat relacje biznesowe pozostaną tylko mrzonką. Szybka reakcja i nietracenie oddechu pomogą – powiedziała Sylwia Kuligowska, Właściciel SCOPE Public Relations.

ZAWSZE MÓW PRAWDĘ
Czas pandemii sprzyja propagandzie i publikowaniu fałszywych informacji. Media weryfikują informację, jednak platformy społecznościowe często przekazują sensacje i półprawdy. Uważaj na fałszywe informacje – skup się na faktach; eliminuj komunikaty i źródła informacji podgrzewające atmosferę, namawiające do nieracjonalnego zachowania, silnie opiniujące. Weryfikuj ekspertów.

O SZAPIRO PR
Think tank i firma doradcza działająca w obszarze Public Relations. Wyróżnia nas połączenie kompetencji PR z doświadczeniem dziennikarskim i ekspertyzą inżynierską w zakresie procedur ochrony środowiska oraz realizacji dużych projektów infrastrukturalnych. Posiadamy doświadczenie w zakresie obsługi spółek zarówno o wysokiej kapitalizacji, jak i start-up’ów. Pracowaliśmy dla firm z branży medycznej, finansowej, deweloperskiej, sektora przemysłu i infrastruktury. Skutecznie łączymy wiedzę o nowoczesnej komunikacji ze zrozumieniem realiów prowadzenia biznesu i szacunkiem dla specyfiki uczestników rynku.

O SCOPE PR

Firma doradcza działająca w obszarze Public Relations i komunikacji kryzysowej, tworząca skuteczne narzędzia i kanały dotarcia do wyspecjalizowanych grup odbiorców – głównie sektora wrażliwego. Pracujemy z firmami rynku zbrojeniowego, branżą security, korporacjami oraz firmami cywilnymi. Wspieramy klientów w zakresie działań Public Relations, Public Affairs, komunikacji marketingowej, kryzysowej oraz CSR. Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w tworzeniu i koordynowaniu projektów, strategii z zakresu marketingu, Public Relations i eventów z partnerami zagranicznymi oraz krajowymi, w tym wojskiem i służbami mundurowymi, placówkami dyplomatycznymi, środowiskiem strzeleckim i mediami branżowymi.

Źródło mat. prasowe