Polska Spółka Gazownictwa będzie wysyłać komunikaty SMS do odbiorców, u których nie udało się dokonać odczytu rzeczywistego stanu licznika. Celem tych wiadomości jest przypomnienie klientom nieobecnym podczas wizyty inkasenta o możliwości przekazania stanu gazomierza za pośrednictwem wiadomości e-mail.
PSG skontaktuje się z klientami tylko w sytuacji, gdy dostęp do gazomierza jest utrudniony i nie dokonano odczytu rzeczywistego w okresie ostatnich 12 miesięcy. Otrzymają oni SMS z informacjami o tym, w jaki sposób przesłać do operatora odczyt licznika oraz fotografię urządzenia potwierdzającą zużycie gazu. W pierwszej kolejności wiadomości SMS będą wysyłane do odbiorców zakwalifikowanych do 3. i 4. grupy taryfowej.
Oto przykładowa treść komunikatu, który zostanie wysłany do klientów:
„Z powodu braku dostępu do gazomierza nie wykonaliśmy odczytu rzeczywistego. W związku z tym prosimy o przesłanie do PSG stanu licznika wraz ze zdjęciem gazomierza potwierdzającym zużycie oraz adres punktu poboru na e-mail: [adres e-mail w domenie @psgaz.pl]. Dotyczy adresu: ……………… . W razie pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 22 444 33 33. Niezależnie od wysyłanej wiadomości odczyty nadal są realizowane przez inkasentów zgodnie z planowanym harmonogramem”.
Jednocześnie przypominamy, że każdy odbiorca ma obowiązek udostępnić gazomierz do odczytu podczas wizyty inkasenta. Regularne odczyty gwarantują dokładne rozliczenia i podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowania gazu.
źródło informacji: Polska Spółka Gazownictwa