Kampania Rekopolu z okazji Dnia bez Śmiecenia zakończona!

Możliwość komentowania Kampania Rekopolu z okazji Dnia bez Śmiecenia zakończona! została wyłączona Aktualności, firma tygodnia

Od 11 maja do 5 czerwca odbyły się kolejne obchody kampanii Dzień bez Śmiecenia. Pod hasłem „Inspiruj  (SI)ę!” organizatorzy zachęcali do promowania prawidłowych postaw ekologicznych w  środowisku lokalnym. Na stronie internetowej www.dzienbezsmiecenia.pl dostępne były jak co roku materiały edukacyjne oraz konkurs z  atrakcyjnymi nagrodami – między innymi rowerami górskimi.

grafika Rekopol
grafika Rekopol

Z  roku na rok świadomość ekologiczna mieszkańców Polski wzrasta. Z  badania przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Klimatu i  Środowiska wynika, że aż 96% Polaków deklaruje, że segreguje odpady w domu. Ponadto najwięcej badanych jako największe problemy środowiska naturalnego w Polsce wskazuje zanieczyszczenie powietrza (56%) oraz kolejno problem śmieci (51%) oraz zanieczyszczenie wód i problemy z wodą (42%). Aż 62% ankietowanych wierzy również, że stan środowiska naturalnego zależy od każdego z  nas i  wskazuje tę kwestię jako najistotniejszy czynnik.

W tym roku, wychodząc naprzeciw zwiększającej się świadomości ekologicznej społeczeństwa organizatorzy zrealizowali w  dwóch turach konkurs na przeprowadzenie swoich, dowolnych działań w  społeczności lokalnej. Od 24 kwietnia, a  następnie od 11 maja, na stronie kampanii, można było zgłosić swoje działanie wraz ze zdjęciami. Jak co roku również, zachęcano firmy, organizacje pozarządowe, samorządy i  konsumentów do przekazywania wizytówki kampanii – kartki elektronicznej do jak największej liczby osób.

W  konkursie zabrano niemal 200 zgłoszeń. To oznacza, że prawie 200 osób/ grup znajomych i  przyjaciół zorganizowało swoje własne działania promujące prawidłową segregację odpadów!

Oto przykładowe działanie laureata:

Pani Halina pisze: „Będąc na emeryturze mam więcej wolnego czasu, który mogę spożytkować robiąc coś dobrego. Zainspi – rowana materiałami ze strony Dzień Bez Śmiecenia o  kulturze segregacji wpadłam na pomysł by zrobić kartki tematyczne i podzielić się nimi z sąsiadami wrzucając je do ich skrzynek pocztowych. Wydruko – wany plakat wkleiłam do starych kartek pochodzących z  recyklingu, na ścinkach kartonu narysowałam kosze na śmieci, a  kredki użyłam w  spadku po wnukach. Wymyśliłam inspirujące hasło, które ma zachęcić do tego by poprawnie segregować odpady. Mam nadzieję, że na naszym osie – dlu kultura segregacji będzie przestrzega – na, a i inne osiedla wezmą z nas przykład.”

Z  kolei Pani Małgorzata zorganizowała EKOPARTY dla najmłodszych mieszkańców swojej okolicy! Jak mówi: „EKO PARTY pod taką nazwą zorganizowałam ogrodową imprezę dla najmłodszych sąsiadów wykonując przy tym samodzielnie rekwizyty do zabaw. Wśród atrakcji zna – lazł się rzut odpadami do odpowiedniego worka (papier oraz plastik), piniata z ekozadaniami oraz zagadkami, labirynt przez który należało przenieść na łyżce odpady – -pompony, „butelkowe” kręgle. Odpady – papier zbierała podczas imprezy niebieska śmieciarka. Do zabawy wykorzystałam kolorowankę „Bohaterowie dnia bez śmiecenia”, którą wydrukowałam w rozmiarze XXL tak aby dzieci mogły wspólnie nad nią pracować, w  dużym formacie wystąpił również labirynt z Januszem, a zadanie mewy Ewy sprawdziło zdobytą podczas imprezy wiedzę.”

– W  sumie zasięg tegorocznego Dnia bez Śmiecenia przekroczył nasze oczekiwania! Informacja o  kampanii pojawiła się w  niemal 1400 mediach. Ponad 200 tys. osób obejrzało nasze filmiki edukacyjne, a zasięg postów na facebooku wyniósł po – nad 530 000! Całościowy zasięg kampanii wyniósł ponad 7 milionów osób – mówi Aneta Stawicka, kierownik ds. edukacji i komunikacji w Rekopolu.!

Do zobaczenia za rok!

Kontakt do organizatora:

REKOPOL Organizacja Odzysku Opakowań S.A

Maria Jędrzejewska m.jedrzejewska@rekopol.pl