TAURON sponsorem krakowskiej Areny na kolejne cztery lata

Możliwość komentowania TAURON sponsorem krakowskiej Areny na kolejne cztery lata została wyłączona Aktualności

Największa hala sportowo-widowiskowa w Polsce kontynuuje współpracę z jedną z najważniejszych grup energetycznych w Polsce. Arena Kraków S.A. i TAURON podjęły decyzję o dalszej współpracy w ramach kontraktu sponsorskiego na kolejne cztery lata – do 2028 roku.

Foto TAURON Arena Kraków
Foto TAURON Arena Kraków

– TAURON Arena Kraków stała się nie tylko ważnym punktem na koncertowej i sportowej mapie Polski, ale również istotnym miejscem życia społecznego mieszkańców Krakowa. Dla naszego biznesu to bardzo ważny projekt, bo wspiera realizację celów marketingowych i sprzedażowych. Taka długoletnia współpraca jest dowodem na dojrzałość partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce – mówi Paweł Szczeszek, prezes Grupy TAURON.

– Współpraca z energetycznym liderem jakim jest TAURON od początku układała się doskonale i cieszymy się, że będzie kontynuowana – mówi Małgorzata Marcińska, prezes zarządu Areny Kraków S.A. – Przez te wszystkie lata, marka spółki TAURON bardzo mocno związała się z marką Areny Kraków, największej hali widowiskowo-sportowej w Polsce. Jak widać, partnerskie relacje biznesowe i współpraca między stabilnymi spółkami o ugruntowanej pozycji na rynku sprawdzają się najlepiej i przynoszą wymierne korzyści wizerunkowe obu stronom – dodaje Małgorzata Marcińska.

TAURON jest sponsorem tytularnym krakowskiej areny od stycznia 2015 roku, czyli niemal od początku jej funkcjonowania. Obiekt został otwarty w maju 2014 roku. Obecna umowa upływa z końcem stycznia 2024 roku, nowa będzie obowiązywać do stycznia 2028 roku. Energetyczny lider został sponsorem krakowskiej areny w wyniku konkursu, który został ogłoszony przez Arenę Kraków S.A. w kwietniu 2023 roku. Krakowska arena daje TAURONOWI szerokie możliwości ekspozycji marki.

Poza połączeniem nazwy firmy z nazwą obiektu, TAURON otrzymuje prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. W ten sposób powstaje wspólna marka obiektu, która ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu. Liczba i ranga wydarzeń organizowanych w krakowskiej arenie gwarantuje TAURONOWI obecność w mediach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym.

Wizytówka TAURONA i Krakowa

TAURON Arena Kraków to kulturalna, sportowa i biznesowa wizytówka Krakowa. Dzięki niej stolica Małopolski ugruntowała swoją pozycję jako centrum wielkich krajowych i międzynarodowych wydarzeń. Gwiazdy muzyczne największego formatu, festiwale i przedstawienia, imprezy sportowe o randze mistrzostw Europy i świata, kongresy i targi gościły w ostatnich latach w krakowskiej hali. Co roku w wydarzeniach organizowanych w TAURON Arenie Kraków bierze udział kilkaset tysięcy osób. Od otwarcia obiektu w 2014 roku do końca roku 2023 r. odbyło się w nim ponad 2,4 tys. wydarzeń, w tym czasie arena gościła blisko 6 mln gości.

Do najważniejszych wydarzeń sportowych zorganizowanych w TAURON Arenie Kraków należą m.in. Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2021, Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2023, Mistrzostwa Świata w karate, Motocyklowe Mistrzostwa Świata SuperEnduro, Siatkarska Liga Narodów, Memoriał Huberta Jerzego Wagnera. W Arenie wystąpiły światowe gwiazdy muzyki m.in. Björk, Depeche Mode, Ennio Morricone, Iron Maiden, Mark Knopfler, Michael Bublé, Sting. W tym roku w TAURON Arenie Kraków wystąpią m.in.: André Rieu, Andrea Bocelli, Lenny Kravitz i TOOL.

Arena Kraków, zarządzając obiektem, współpracuje z największymi światowymi i polskimi agencjami organizującymi koncerty, festiwale i spektakle, z klubami i federacjami sportowymi, z urzędami i jednostkami miejskimi oraz firmami organizującymi konferencje, kongresy i eventy branżowe. Fakt, że od lat wracają do TAURON Areny Kraków z kolejnymi gwiazdami i imprezami, jest dla spółki najlepszą rekomendacją.

TAURON to jeden z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, dostarczający energię elektryczną do prawie sześciu milionów klientów. Nowa strategia Grupy TAURON do 2030 roku przewiduje znaczne przyspieszenie zielonej transformacji i wyznacza ścieżkę do neutralności klimatycznej w 2050 roku. Planowany jest m.in. kilkukrotny wzrost mocy zainstalowanych w odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenie emisyjności o prawie 80 proc.. TAURON od wielu lat aktywnie angażuje się w działalność społeczną. Wśród wielu projektów, jednymi z najważniejszych są te mające na celu wsparcie szeroko pojętego sportu. Koncern wspiera piłkę nożną, żużel, hokej, a także organizuje piłkarski TAURON Junior Cup.

Komentarz eksperta:

– TAURON Arena Kraków to obiekt z europejskiej listy premium – to tu odbywają się wydarzenia skupiające uwagę milionów widzów, kibiców i koneserów. TAURON będąc sponsorem tytularnym tego obiektu kojarzony jest z setkami wydarzeń, które uwodzą wyobraźnię i wzmagają emocje. Dzięki temu, że marka TAURON towarzyszy tym wszystkim wydarzeniom wzmacnia się lojalność obecnych klientów i są przyciągani ci, którzy jeszcze nie korzystają z naszych usług czy produktów. TAURON Arena Kraków to jeden z nielicznych obiektów sportowych w Polsce, w którym nazwa sponsora, spoiła się w powszechnej świadomości z miejscem sponsorowanym. Ta pełna integracja, jest dla nas szczególnie istotna w kontekście pozycjonowania naszej marki w Krakowie, który jest największym miastem na terenie działania TAURONA. Dzięki unikatowemu pakietowi świadczeń i możliwości promocyjnych uzyskujemy wysokie wskaźniki efektywności zainwestowanych środków. W latach 2015-2022 wypracowany ekwiwalent reklamowy wyniósł 108 mln zł. Prawie 10-letnia współpraca pozwoliła nam wypracować nie tylko efektywnie funkcjonujący mechanizm biznesowy, ale również niezbędny przy takiej relacji poziom elastyczności. To dzięki temu możemy realizować takie projekty jak uruchomiona w pierwszych tygodniach wojny Dziecięca Przystań dla dzieci i ich opiekunów z Ukrainy czy finał corocznego turnieju piłkarskiego TAURON Junior Cup – mówi Daniel Gryt, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji i marketingu w Grupie TAURON.

źródło informacji: TAURON