Kolejny rekord w PKP Intercity: 5,4 mln pasażerów w listopadzie i 62 mln od początku roku

Możliwość komentowania Kolejny rekord w PKP Intercity: 5,4 mln pasażerów w listopadzie i 62 mln od początku roku została wyłączona Aktualności

W listopadzie br. 5,4 mln pasażerów zdecydowało się na podróż z PKP Intercity. Tym samym od początku 2023 r. narodowy przewoźnik przewiózł aż 62 mln osób, po raz pierwszy w historii przekraczając pułap 60 mln pasażerów już w połowie listopada. Rosnące zainteresowanie usługami przewoźnika powoduje, że do końca grudnia usługi PKP Intercity wybierze nawet 67 mln osób.  

fot. PKP Intercity

PKP Intercity może uznać bieżący rok za bardzo udany. W każdym miesiącu przewoźnik bił rekordy popularności swoich usług. Nie inaczej było w listopadzie. Do pociągów PKP Intercity w tym miesiącu wsiadło 5,4 mln pasażerów – to o ponad 400 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Tym samym przewoźnik zamknął jedenasty miesiąc z wynikiem 62 mln pasażerów od początku roku, czyli aż o 8,2 mln więcej niż na koniec listopada rok wcześniej. PKP Intercity szacuje, że w całym 2023 r. z jego usług skorzysta 67 mln pasażerów.  

Tak wysoki wynik przewozowy po raz kolejny udowadnia, że przyjęta przez nas strategia naprawdę działa. Inwestujemy w tabor, wprowadzamy proklienckie rozwiązania i to przynosi mierzalne rezultaty. 62 milionów pasażerów w ciągu 11 miesięcy to niespotykany dotąd wynik i mam nadzieję, że utrzymamy tę tendencję w kolejnych latach a w 2030 roku przewieziemy 88 mln osób – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.  

Prokliencka postawa PKP Intercity 

Jednym z czynników sukcesu spółki jest ułatwianie dostępu do swoich usług. Bilety na przejazdy z PKP Intercity są coraz łatwiej dostępne. Dzięki wprowadzeniu ujednoliconego modelu sprzedaży spółka rozszerzyła sieć partnerów o najpopularniejsze serwisy oferujące bilety kolejowe i sprzedała za ich pośrednictwem 6,5 mln biletów. Nie bez znaczenia były także promocje i atrakcyjne oferty, jak choćby Taniej z Bliskimi, z której skorzystało od początku jej wprowadzenia 14,5 mln pasażerów.  

Spółka równolegle rozwijała aplikację, dzięki której sprzedała 2,3 mln biletów i wzmacniała sprzedaż internetową. W październiku bieżącego roku udostępniła nowy system sprzedaży internetowej e-IC 2.0 w wersji beta, który zapewnia podróżnym nowe funkcje, takie jak planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje także ulgi, najbardziej atrakcyjne dla danego przedziału wiekowego. Z wersji beta mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starszej wersji e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakup biletów bez logowania do konta nie jest na ten moment dostępny. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej.  

źródło informacji: PKP Intercity