Alerty BIK za zero zł przez trzy miesiące ochronią dane w internecie

Możliwość komentowania Alerty BIK za zero zł przez trzy miesiące ochronią dane w internecie została wyłączona Aktualności, It, porady ekspertów

Ograniczenia związane z pandemią zmusiły do zdalnych zakupów i transakcji płatniczych online także osoby, które nie były do tego przyzwyczajone. To na ich dane czyhają przestępcy, licząc na ludzki błąd, brak doświadczenia i wiedzy, jak chronić dane. Możemy się jednak  skutecznie przed tym obronić, korzystając z Alertów BIK

Marcin Gozdek, dyrektor w Departamencie Rynku Detalicznego, BIK fot. mat. prasowe

Ponad połowa Polaków (51%) przyznała, że nie zna żadnych usług ochronnych i nigdy z nich nie korzystała – wynika z najnowszego badania opinii, przeprowadzonego 28.04.2020 r. Dlatego Biuro Informacji Kredytowej ogłasza specjalną akcję: Alerty BIK za 0 złotych przez 3 miesiące. Alerty BIK – to jedyne narzędzie prewencyjne, które ostrzega o próbie wyłudzenia na naszych danych. Mając aktywne Alerty BIK, dostaniemy powiadomienie SMS lub e-mail w momencie gdy w BIK pojawi się zapytanie o naszą historię kredytową, co jest standardowym elementem procesu kredytowego i pożyczkowego. Jeśli klient sam nie składał żadnych wniosków o kredyt, nie kupował nic na raty ani nie poręczał kredytu, to pojawienie się Alertu może oznaczać, że ktoś próbuje wziąć kredyt na jego dane. Dlatego każdy, komu nie jest obojętne bezpieczeństwo swoich danych, powinien aktywować Alerty BIK.
Zakres działania Alertów BIK jest bez wątpienia najszerszy oraz największy, obejmuje bowiem takie zdarzenia, które monitoruje tylko BIK, czyli wszystkie informacje o udzieleniu kredytu i pożyczki. Oprócz swoich unikatowych danych, BIK ma także dane, które mają inne biura informacji gospodarczej
w Polsce.

 

Najwyższy poziom bezpieczeństwa

Z Grupą BIK, współpracuje cały sektor bankowy, największe firmy pożyczkowe oraz kluczowi dostawcy usług – firmy telekomunikacyjne, leasingowe, faktoringowe. Podmioty te standardowo odpytują bazy Grupy BIK przy udzielaniu finansowania oraz sprzedaży usług. Dzięki temu, klient dowie się z Alertu nie tylko o próbie wyłudzenia kredytu lub pożyczki na jego dane. Dowie się także o próbie podpisania umowy, np. z firmą telekomunikacyjną na zakup drogiego telefonu z abonamentem dzięki zapytaniom o dane z Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor – spółki córki Biura Informacji Kredytowej. Dzięki informacji z BIK klient ma szansę szybko i skutecznie zareagować na każdą próbę wyłudzenia. W Alercie podana jest data zdarzenia, nazwa instytucji, która pyta o dane klienta oraz numer infolinii BIK -na wypadek, gdyby potrzebne było wsparcie w wyjaśnieniu sprawy. Jeśli faktycznie doszło do wyłudzenia, BIK pośredniczy w przekazaniu informacji do instytucji, w której posłużono się danymi klienta.

Najnowsze kwietniowe badanie opinii przeprowadzone na zlecenie BIK przez firmę Maison & Partners* potwierdziło, że zwiększonemu użytkowaniu internetu nie towarzyszy zainteresowanie usługami prewencyjnymi w celu ochrony swoich danych w sieci. Ponad połowa osób (51%) przyznała, że w ogóle nie zna żadnych usług ochronnych i nigdy z nich nie korzystała.

BIK pomaga w trudnych czasach

Niepokoi ujawniona w kwietniowym badaniu niespójność w wypowiedziach Polaków. Z jednej strony, w bardzo wysokim stopniu respondenci wskazują obawy o swoje dane, które obecnie są narażone bardziej niż zwykle na wykorzystanie przez hakerów. Z drugiej strony, uderza swego rodzaju społeczna pasywność – nie widać zmiany postaw w zakresie wykorzystania środków zaradczych.Dlatego każdy, komu nie jest obojętne bezpieczeństwo swoich danych, powinien aktywować i bezpłatnie przez trzy miesiące poznawać Alerty BIK, które sprawdzą się nie tylko w okresie pandemii. Nie dziwi, że z propozycją takiej pomocy wychodzi BIK – firma, która w ramach swojej działalności służy klientom indywidualnym, wdrażając platformy edukacyjne dla studentów i uczniów (Score Hunter), programy pomocowe (bezpłatny Pakiet BIK dla poszkodowanych w wyniku wyłudzeń) oraz projekty społeczne (Nieskradzione.pl), mające na celu podnoszenie świadomości konsumentów w obszarze m.in. ochrony tożsamości. Oferta „Alerty BIK za 0 złotych na 3 miesiące”, to oczywista reakcja BIK na społeczną potrzebę objęcia ochroną wszystkich, którym nie są obojętne sprawy takie jak ochrona własnych danych osobowych, zastrzeganie dokumentów i bezpieczeństwo swoich finansów.

– W czasie pandemii znacznie więcej osób zostawia swoje dane w internecie. Dodatkowo, niemal co tydzień, dochodzi do nowych wycieków danych. Postanowiliśmy, że nie zostawimy potencjalnych ofiar na łaskę oszustów. Teraz każdy może wypróbować Alerty BIK za 0 zł. Liczymy, że dzięki temu więcej ludzi przekona się do korzystania z narzędzi, które skutecznie chronią przed wyłudzeniami. Alerty BIK to jedyna usługa w kraju, obejmująca tak szeroką ochroną zakres wyłudzeń. Raz aktywowana, działa 7 dni w tygodniu, 24 h/dobę– mówi Marcin Gozdek, dyrektor w Departamencie Rynku Detalicznego, BIK.

Źródło: Badanie opinii „Obawy Polaków – wyłudzenia a ochrona, 2020”, wykonane na zlecenie BIK przez firmę Maison & Partners, CAWI, N=1098, 18 plus,  28 kwietnia 2020 r.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone