Żywieniowa i cyfrowa transformacja Carrefour Polska

Możliwość komentowania Żywieniowa i cyfrowa transformacja Carrefour Polska została wyłączona Aktualności, It, Zdrowie

Carrefour w  realizowanej do 2022 roku strategii postawił na transformację w dwóch wymiarach – jakości oferty spożywczej w  sklepach oraz doświadczeń zakupowych klientów.

fot. mat. prasowe carrefour

Transformacja żywieniowa – kierunek XXI wieku

Wobec takich wyzwań, jak zmiany klimatyczne, urbanizacja i choroby cywilizacyjne, zmiana masowych metod produkcji i  konsumpcji stała się koniecznością, by zapewniać społeczeństwu zdrową i  bezpieczną żywność, jednocześnie chroniąc tych, którzy ją produkują i  przyszłość całej planety. Dlatego strategia Carrefour, lidera transformacji żywieniowej, zakłada powszechny dostęp do wysokojakościowej żywności w  przystępnych cenach od lokalnych dostawców, pomoc konsumentom poprzez właściwą edukację w  koniecznej zmianie nawyków żywieniowych, a  także długofalowe wsparcie rolnictwa ekologicznego.

Carrefour Polska realizuje tę strategię stawiając na rozwój marki własnej oraz projekty handlowe z udziałem polskich rolników. W tej chwili marka własna Carrefour w  90% pochodzi od polskich dostawców, a  coraz więcej artykułów od krajowych producentów pojawia się też w  ofercie Carrefour BIO. Wspólnie z  dostawcami poprawiany jest także skład produktów marki Carrefour, by eliminować z  niego takie niepożądane dla zdrowia składniki jak cukier, tłuszcz, sól czy syrop glukozowo-fruktozowy.

Polscy rolnicy natomiast uczestniczą w  projektach Carrefour, np. w  Spichlerzu Zdrowia, w  którym udzielone granty pomagają w  konwersji hodowli wołowiny z  konwencjonalnej na ekologiczną lub w Prosto z pola do 50 km skracającym łańcuch dostaw, ponieważ sam rolnik dostarcza swoje świeże warzywa bezpośrednio do wybranych sklepów Carrefour. Ważnym elementem wsparcia małych polskich producentów jest również marka Jakość z Natury, wytwarzana tradycyjnymi metodami i z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Transformacja cyfrowa – oczekiwanie współczesnego konsumenta

Dla współczesnego konsumenta oprócz jakości samych zakupów ważny jest również sposób ich dokonywania. Dlatego Carrefour, wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, dąży do bycia liderem na polskim rynku również w  obszarze innowacji. W  tym celu rozwija nowoczesne technologie w handlu. Sieć wdraża strategię omnikanałowości, łącząc ofertę sklepów stacjonarnych w  różnych formatach z rozwiązaniami e-commerce.

Nowoczesne rozwiązania cyfrowe Carrefour

fot. mat. prasowe Carrefour

Sam sklep internetowy nie jest już jedynym wyznacznikiem nowoczesnego handlu. W tej chwili liczą się takie rozwiązania Carrefour jak click&collect, czyli odbiór w sklepie jeszcze tego samego dnia lub dostawa domowa przez partnerów zewnętrznych zakupów zamówionych on-line. Carrefour Polska jako pierwszy operator spożywczy pojawił się też na platformie Allegro. Dodatkowo sieć rozwija nowoczesne narzędzia cyfrowe, takie jak Scan&Go, czyli samodzielne skanowanie produktów w  sklepie i  mpayment bez konieczności wykładania towarów w kasie oraz Tank&- Go, czyli płatność aplikacją za paliwo na stacjach Carrefour.

Nowoczesne rozwiązania cyfrowe pozytywnie wpływają na doświadczenia zakupowe konsumentów, którzy chcą je realizować bez żadnych ograniczeń. Jednocześnie e-commerce z  dodatku do handlu tradycyjnego w  dobie pandemii koronawirusa stał się niezbędnym jego ogniwem. Carrefour Polska doskonale wykorzystał ten moment, dynamicznie rozwijając ofertę internetową na bazie już istniejącej infrastruktury.