Dobiegł końca VIII Europejski Kongres Samorządów. Podczas dwóch bardzo intensywnych dni, odbyło się ponad 120 wydarzeń, w tym sesji plenarnych, paneli dyskusyjnych, wykładów, warsztatów, spotkań podczas, których poruszono szereg interesujących zagadnień dotyczących wyznaczania trendów i rozwoju współpracy samorządów z innymi sektorami życia publicznego.
W panelu dyskusyjnym o budowaniu marki i nowoczesnej komunikacji społecznej regionów, moderowanym przez Marcin Prynda, Prezesa Prasy Dolnośląskiej, Wyższą Szkołę Humanitas reprezentował rektor WSH, dr hab. Michał Kaczmarczyk.
Jako ekspert i praktyk mówił o zasadach budowania strategii marketingowej.
Cytując Oscara Wilde’a wyjaśniał, dlaczego w PR trzeba być trochę niemożliwym.
Odwołując się do „Antygony w świecie korporacji” tłumaczył, jak kształcić nowoczesnych marketingowców i dlaczego uczelnie nie do końca radzą sobie z tym zadaniem.
Podając przykłady kampanii storytellingowych Wrocławia i Warszawy przekonywał do idei marketingu narracyjnego.
W trakcie panelu nie zabrakło inspirujących pytań, w tym dotyczących obecnych trendów w marketingu regionów, czy też wynikających z aktualnych tendencji zadań i wyzwań, jakie stoją przed uczelniami w zakresie skutecznego kształcenia przyszłych marketingowców. To na nich spoczywa odpowiedzialność za budowanie strategii nowoczesnego marketingu terytorialnego w 2023 roku. Zgromadzeni goście z uwagą wysłuchali ciekawej i merytorycznej dyskusji uczestników panelu.
W wydarzeniu wzięło udział blisko 2000 osób – liderów samorządów, przedstawicieli administracji państwowej, elit regionalnych, lokalnych, świata biznesu, organizacji samorządowych, kultury i mediów.
źródło informacji: Wyższa Szkoła Humanitas