Małopolska to nie tylko jeden z najpiękniejszych polskich regionów, ale także silny ośrodek gospodarczy i doskonałe miejsce do rozwoju biznesu. To przestrzeń oferująca szerokie możliwości dla nowoczesnej gospodarki opartej na innowacjach, zrównoważonym rozwoju i kreatywności mieszkańców – temu służy m.in. kampania promocyjna Małopolski pn. „Europejski Region Przedsiębiorczości”.
– Zawsze będę podkreślał, że wszystkie sukcesy gospodarcze biorą się z ciężkiej pracy. Zadaniem władz publicznych jest kreowanie takiej polityki, która powoduje, że prowadzenie działalności biznesowej czy badawczo-rozwojowej staje się łatwiejsze albo obarczone mniejszym ryzykiem. Taki cel przyświeca nam w działaniach o charakterze strategicznym i systemowym. Naszym zadaniem jest więc ułatwiać Małopolanom podjęcie decyzji o rozpoczęciu działalności i wspierać ich w kolejnych etapach jej prowadzenia – podkreśla Marszałek Województwa Małopolskiego Łukasz Smółka.
Ostatnia dekada była dla władz Województwa Małopolskiego okresem wytężonej pracy w tym obszarze. Najlepszym tego dowodem jest szczególne wyróżnienie przyznane nam przez jury konkursu Europejski Region Przedsiębiorczości. Małopolska, jako jedyny region w Europie, została doceniona aż dwukrotnie – najpierw uzyskując tytuł Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości, a następnie otrzymując jedyne w historii konkursu wyróżnienie specjalne, przyznane na 2024 rok. Dlatego rozpoczęliśmy kampanię promującą Małopolskę jako Europejski Region Przedsiębiorczości. Jej różne odsłony już teraz można zobaczyć m.in. na lotnisku w Balicach, na pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie, Tarnowie, Nowym Sączu i Oświęcimiu, na pociągach Kolei Małopolskich, niebawem także w pociągach Pendolino. Kampania ma też osłonę wirtualną.