W pierwsze dni majówki PKP Intercity przewiozło 1,3 mln pasażerów

Możliwość komentowania W pierwsze dni majówki PKP Intercity przewiozło 1,3 mln pasażerów została wyłączona Aktualności

W pierwszej części tegorocznej majówki na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 1,3 mln osób. Już teraz można mówić o rekordowym wyniku.

fot. mat. prasowe PKP Intercity
fot. mat. prasowe PKP Intercity

Podobnie jak w poprzednich latach, długi weekend majowy wiązał się ze zwiększoną frekwencją w pociągach PKP Intercity. Od piątku 28 kwietnia do środy 3 maja pociągami narodowego przewoźnika podróżowało prawie 1,3 mln pasażerów. Jest to wzrost o 20% w porównaniu do analogicznego okresu w rekordowym do tej pory ubiegłym roku, kiedy to składami przewoźnika podróżowało prawie 1,1 mln osób. Podczas tegorocznej majówki składy PKP Intercity przewoziły średnio ponad 200 tys. podróżnych dziennie. Rekordowym dniem okazała się sobota 29 kwietnia – do pociągów przewoźnika wsiadło tego dnia blisko 240 tys. pasażerów.

Sprawne obsłużenie tak dużej liczby podróżnych nie byłoby możliwe bez dodatkowych wzmocnień pociągów rozkładowych. Przewoźnik w okresie 28 kwietnia – 3 maja dołączył prawie 550 wagonów do blisko 400 pociągów, które kursowały na najbardziej popularnych trasach. Na tory wyjechały także dodatkowe trzy elektryczne zespoły trakcyjne ED74. Wzmocnienia pojawiły się w składach wyruszających m.in. z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Lublina czy Przemyśla, których destynacją były inne duże miasta i popularne ośrodki turystyczne, jak np. Giżycko, Świnoujście czy Kołobrzeg. Wzmacniane były również połączenia międzynarodowe. Popularnym kierunkiem w okresie majówki okazał się Berlin.

Długi weekend majowy nadal trwa, ale już teraz możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy rekordowe wyniki pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Nowoczesny tabor pozwala na coraz szybsze, bardziej komfortowe i bezpieczniejsze podróże po całej Polsce. Kolej staje się środkiem transportu numer jeden dla coraz większej liczby osób, co potwierdza tak duże zainteresowanie naszą ofertą – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Liczba wagonów przewidzianych do wzmocnień będzie wzrastać w kolejnych dniach – już teraz na powroty z majówki PKP Intercity zaplanowało wzmocnienia około 100 pociągów.

W majówkę przewoźnik uruchomił także dodatkowe połączenia: Warszawa – Olsztyn – Warszawa, Warszawa – Gdynia – Warszawa, Poznań – Gdynia – Poznań i Wrocław – Gdynia – Wrocław. Ponadto od 1 maja w stałym rozkładzie jazdy pojawił się pociąg IC Kinga łączący Kraków i Warszawę oraz do Bydgoszczy wydłużona została trasa IC Kazimierz, kursującego pomiędzy Łodzią Fabryczną a Krakowem.

Blisko 19 mln pasażerów w pierwszych miesiącach 2023 roku

PKP Intercity utrzymuje wysoką frekwencję po tym, jak w 2022 roku z usług narodowego przewoźnika skorzystało 59 mln osób. Wyniki z pierwszych czterech miesięcy 2023 jasno pokazują, że spółka ma szansę ponownie pobić swój rekord. Od stycznia do kwietnia br. przewoźnik przewiózł blisko 19 mln pasażerów – to najlepszy wynik w ponad 20-letniej historii PKP Intercity. Najwięcej osób – około 5,2 mln, podróżowało na pokładach pociągów PKP Intercity w kwietniu. To o 15% więcej niż w tym samym miesiącu w 2022 roku.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

źródło informacji: PKP Intercity