Szymon Poliński: Polska marka z tradycjami

Możliwość komentowania Szymon Poliński: Polska marka z tradycjami została wyłączona Aktualności, firma tygodnia

Z prezesem Fabryki Cukierniczej Kopernik Szymonem Polińskim, rozmawia Marcin Prynda

Prezes Fabryki Cukierniczej Kopernik - Szymon Poliński fot. mat. prasowe
Prezes Fabryki Cukierniczej Kopernik – Szymon Poliński fot. mat. prasowe

Toruńskie Pierniki zna chyba każdy, to tak charakterystyczny symbol, jak choćby zakopiański oscypek. Jak to się zaczęło? Ile wieków już trwa tradycja wypieków w Państwa fabryce?

Historia Fabryki Cukierniczej Kopernik sięga 1763 roku, kiedy to Jan Weese został właścicielem warsztatu piernikarskiego i  rozpoczął budowę rodzinnej firmy produkującej Toruńskie Pierniki. W  ubiegłym roku świętowaliśmy 260 lat istnienia Fabryki, czyniąc ją prawdziwą legendą w branży cukierniczej.

Czy określił by Pan wasz produkt jako markę krajową, europejską czy może już światową? W jakich krajach rozwijacie się najlepiej?

Nasze marki zdecydowanie są ugruntowane na rynku krajowym, choć produkty Fabryki Cukierniczej Kopernik dostępne są także za granicą, np. w Czechach, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Japonii. Niemniej jednak, ich rozpoznawalność poza granicami Polski jest znacznie niższa. Mimo to, mam nadzieję, że w  przyszłości marki takie jak Katarzynki, Toruńskie Pierniki czy Teatralny zdobędą uznanie na skalę światową.

logo toruńskie pierniki Kopernik.jpg

Czy Państwa oferta jest skierowana da indywidualnego odbiorcy, czy korzystają z waszych wyrobów także firmy, na przykład jako dobry prezent, unikalny, luksusowy?

Nasza oferta skierowana jest zarówno do indywidualnego odbiorcy jak i  dla firm, urzędów publicznych oraz innych instytucji, które coraz chętniej sięgają po nasze produkty. Wyroby Fabryki Cukierniczej Kopernik bardzo często traktowane są jako atrakcyjny prezent dla gości z całego świata, ponieważ stanowią one nieodłączny element polskiej kultury i tradycji.

Co Państwa wyróżnia na tle konkurencji, poza oczywiście wielowiekową tradycją?

Poza długą tradycją, naszą markę wyróżnia szczególna dbałość o  jakość produktów. Nie ulegamy kompromisom w  tej kwestii, wytwarzając nasze wyroby zgodnie z  wieloletnią, tradycyjną recepturą. Smak naszych pierników nie ma sobie równych. Dodatkowo, warto podkreślić, że Wafel Teatralny również posiada swoją bogatą historię. W tym roku świętujemy 70. rocznicę jego powstania, co czyni go jednym z  najbardziej kultowych produktów w Polsce.