Z prezesem Fabryki Cukierniczej Kopernik Szymonem Polińskim, rozmawia Marcin Prynda
Toruńskie Pierniki zna chyba każdy, to tak charakterystyczny symbol, jak choćby zakopiański oscypek. Jak to się zaczęło? Ile wieków już trwa tradycja wypieków w Państwa fabryce?
Historia Fabryki Cukierniczej Kopernik sięga 1763 roku, kiedy to Jan Weese został właścicielem warsztatu piernikarskiego i rozpoczął budowę rodzinnej firmy produkującej Toruńskie Pierniki. W ubiegłym roku świętowaliśmy 260 lat istnienia Fabryki, czyniąc ją prawdziwą legendą w branży cukierniczej.
Czy określił by Pan wasz produkt jako markę krajową, europejską czy może już światową? W jakich krajach rozwijacie się najlepiej?
Nasze marki zdecydowanie są ugruntowane na rynku krajowym, choć produkty Fabryki Cukierniczej Kopernik dostępne są także za granicą, np. w Czechach, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Japonii. Niemniej jednak, ich rozpoznawalność poza granicami Polski jest znacznie niższa. Mimo to, mam nadzieję, że w przyszłości marki takie jak Katarzynki, Toruńskie Pierniki czy Teatralny zdobędą uznanie na skalę światową.
Czy Państwa oferta jest skierowana da indywidualnego odbiorcy, czy korzystają z waszych wyrobów także firmy, na przykład jako dobry prezent, unikalny, luksusowy?
Nasza oferta skierowana jest zarówno do indywidualnego odbiorcy jak i dla firm, urzędów publicznych oraz innych instytucji, które coraz chętniej sięgają po nasze produkty. Wyroby Fabryki Cukierniczej Kopernik bardzo często traktowane są jako atrakcyjny prezent dla gości z całego świata, ponieważ stanowią one nieodłączny element polskiej kultury i tradycji.
Co Państwa wyróżnia na tle konkurencji, poza oczywiście wielowiekową tradycją?
Poza długą tradycją, naszą markę wyróżnia szczególna dbałość o jakość produktów. Nie ulegamy kompromisom w tej kwestii, wytwarzając nasze wyroby zgodnie z wieloletnią, tradycyjną recepturą. Smak naszych pierników nie ma sobie równych. Dodatkowo, warto podkreślić, że Wafel Teatralny również posiada swoją bogatą historię. W tym roku świętujemy 70. rocznicę jego powstania, co czyni go jednym z najbardziej kultowych produktów w Polsce.