Pierre Fabre – zjednoczeni przeciwko nowotworom

Możliwość komentowania Pierre Fabre – zjednoczeni przeciwko nowotworom została wyłączona Aktualności, TOP Manager, Zdrowie

Z dyrektor generalną Pierre Fabre Beatą Dobicką – Miś, rozmawia Magdalena Gryczke

Beata Dobicka – Miś, dyrektor generalna Pierre Fabre fot. mat'. prasowe
Beata Dobicka – Miś, dyrektor generalna Pierre Fabre fot. mat’. prasowe

Pierre Fabre jest francuską firmą farmaceutyczną i dermokosmetyczną z czterdziestoletnim doświadczeniem w zakresie innowacji, rozwoju, produkcji i wprowadzania na rynek w dziedzinie onkologii. Od kiedy firma jest obecna w Polsce ?

Pierre Fabre to dziś firma globalna, ale wszystko zaczęło się od małej, rodzinnej apteki na południu Francji w latach 60. ubiegłego wieku. Obecnie firma ma oddziały w 43 krajach. Jednak nadal struktura firmy jest unikatowa, ponieważ ponad 80% akcji firmy znajdują się w posiadaniu fundacji pożytku publicznego, a kolejne 10% jest w rękach akcjonariatu pracowniczego. Pan Pierre Fabre chciał, aby fundacja stała się głównym udziałowcem Grupy i wyznaczył ją na swojego głównego spadkobiercę. Ta wyjątkowa struktura akcjonariatu zapewnia firmie niezależność i pomaga w planowaniu w dłuższej skali czasowej, zgodnie z zasadami naszego założyciela.

W Polsce firma jest obecna od 1993 roku. Jej rozwój na polskim rynku obejmował różne etapy, w tym wprowadzenie swoich flagowych produktów dermokosmetycznych i farmaceutycznych, rozwijanie sieci dystrybucji oraz dostosowywanie oferty do potrzeb polskich pacjentów i konsumentów.

Obecnie nasza firma oferuje szeroki zakres produktów, które mają na celu poprawę jakości życia naszych pacjentów. Nie ograniczamy się jedynie do dostarczania leków onkologicznych, które są kluczowe w walce z rakiem, ale również posiadamy w ofercie inne leki, wyroby medyczne i dermokosmetyki. Jesteśmy dumni z szerokiej gamy produktów, które pomagają chorym, cierpiącym na zwyrodnienia stawów, mających objawy niewydolności żylnej, niedobory żelaza lub objawy infekcji.

Dermokosmetyki firmy Pierre Fabre takich marek jak Avene czy Ducray są bardzo ważnym elementem pielęgnacji skóry z problemami, takimi jak: trądzik, atopowe zapalenie skóry, nadmierna utrata włosów lub uciążliwa suchość skóry, ale też pielęgnacji skóry zdrowej od dnia narodzin do wieku dojrzałego.

Ponadto, zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne jest utrzymanie zdrowia jamy ustnej, dlatego oferujemy również produkty stomatologiczne, które pomagają w utrzymaniu higieny jamy ustnej na najwyższym poziomie. Mamy w swojej ofercie specjalistyczne produkty do pielęgnacji przy problemach takich jak nadwrażliwość zębów, zapalenie dziąseł czy próchnica. Firma kładzie duży nacisk na innowacyjność i skuteczność swoich produktów, opierając ich formuły na badaniach naukowych.

Jako firma specjalizująca się w onkologii, dermatologii i dermokosmetykach, Pierre Fabre ma wyjątkowe możliwości walki z nowotworami skóry. W jaki sposób firma je wykorzystuje?

Rzeczywiście, jako firma działająca w dziedzinie dermatologii i onkologii mamy wyjątkową pozycję w postaci doświadczenia, zasobów i wiedzy, jak skutecznie przeciwdziałać chorobom skóry. Stąd też idea programu Zjednoczeni Przeciwko Nowotworom Skóry (ang. United Against Skin Cancers). Jego celem jest kompleksowa opieka nad pacjentami z nowotworami złośliwymi skóry, ale przede wszystkim program stawia na działania profilaktyczne, realizowane poprzez wiele programów edukacyjnych, dotyczących metod prawidłowej ochrony skóry przed promieniowaniem UV.

Wciąż udoskonalamy produkty służące ochronie przeciwsłonecznej, dzięki czemu są one coraz skuteczniejsze, mają coraz szersze spektrum ochrony przeciw promieniowaniu ultra-fioletowemu, także w zakresie UVA, UVB oraz światła niebieskiego, które obecnie jest uważne za szkodliwe i niebezpieczne dla skóry. Co ważne, firma dba także, aby produkty ochrony przeciwsłonecznej były przyjazne dla środowiska.

Na czym polegają działania Pierre Fabre zwiększające świadomość społeczną w zakresie nowotworów ?

Pierre Fabre jest zaangażowana w szereg projektów z zakresu zdrowia publicznego, szczególnie w kontekście chorób onkologicznych.

Jesteśmy szczególnie dumni ze wspierania projektów Akademii Czerniaka, która jednoczy różne środowiska: medyczne, naukowe, pacjentów oraz przemysłu, by działały w jednej słusznej sprawie, w celu zwiększenia świadomości społeczeństwa na temat czerniaka. Dlatego wspieramy m.in. kampanię edukacyjną „Cała Polska sprawdza znamiona”, która ma na celu zwrócenie uwagi na znaczenie wczesnej profilaktyki nowotworów skóry.

Podobny cel ma projekt #FuraZdrowia Stowarzyszenia Sarcoma, czyli mobilnego gabinetu, który jeżdżąc po całej Polsce umożliwia badania profilaktyczne i edukuje społeczeństwo w zakresie świadomości na temat nowotworów skóry. Od początku istnienia tego projektu jesteśmy jego partnerem.

Angażujemy się również w partnerstwo w Onkobieg. Oferujemy nie tylko wsparcie finansowe, ale również zachęcamy naszych pracowników do osobistego zaangażowania. Dodatkowo nasi pracownicy decydują się na bycie wolontariuszami przy Onkobiegu. To także doskonała okazja do budowania zespołu i wzmocnienia relacji między pracownikami.