Oskary Budowlane dla realizacji Budimeksu

Możliwość komentowania Oskary Budowlane dla realizacji Budimeksu została wyłączona Aktualności, firma tygodnia

W konkursie Budowa Roku 2023 przyznano tzw. Oskary Budowlane. Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa nagrodził tym samym najlepsze w kraju pod względem inżynierskim budowy zakończone w 2023roku. Aż dziewięć wyróżnień trafiło do Budimex SA w tym najważniejsze – nagroda specjalna – za modernizację węzła kolejowego ‎„LOT C odcinek Most Wisła – Czechowice-Dziedzice –Zabrzeg” oraz cztery  Oskary za pozostałe inwestycje z województw: Śląskiego, Lubelskiego, Mazowieckiego,  Zachodniopomorskiego i Lubuskiego.

Budowa roku 2023 - Prezes Budimex z nagrodzonymi pracownikami Budimex fot. Budimex
Budowa roku 2023 – Prezes Budimex z nagrodzonymi pracownikami Budimex fot. Budimex

Wyróżnienia „Budowa Roku” przyznawane są już od 33 lat. Jest to konkurs organizowany corocznie przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa pod patronatem ministerstw, jednostek centralnych oraz zainteresowanych organizacji. Jego celem jest wyłanianie i promowanie najlepszych budynków, budowli i procesów inwestycyjnych, na których osiągnięto wyróżniające się wyniki realizacyjne. Konkurs przewiduje przyznanie nagród I stopnia i tytułu „Budowy Roku” oraz nagród II i III stopnia. Oprócz tradycyjnych statuetek i dyplomów organizatorzy przyznają także nagrodę specjalną, którą w tym roku otrzymał generalny wykonawca Budimex SA w Warszawie za modernizację węzła kolejowego „LOT C odcinek Most Wisła – Czechowice-DziedziceZabrzeg”. Łącznie w konkursie „Budowa Roku 2023” Budimex otrzymał 9 wyróżnień: oprócz nagrody specjalnej, sześciu nagród I stopnia wraz z tytułami „Budowy Roku”, pulę nagród uzupełniają dwie nagrody II i jedna III stopnia.

Most kolejowy nad Regalicą fot. Budimex
Most kolejowy nad Regalicą fot. Budimex

* Most kolejowy nad Regalicą w kategorii „Obiekty kolejowe i tramwajowe” – Celem tej inwestycji było zwiększenie swobody żeglugi śródlądowej, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości ruchu kolejowego na linii nr 273. Dotychczasowy most wstrzymywał spływ lodu w kluczowych momentach akcji, a jego niski prześwit „odcinał” lodołamacze stacjonujące poniżej mostu od obszaru prowadzenia lodołamania na Odrze.

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie fot. Budimex
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie fot. Budimex

* Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie w kategorii „Obiekty oceniane indywidualnie” – Nowy dworzec to trzykondygnacyjny budynek o powierzchni użytkowej ponad 18 tys. m2, z garażem typu Park&Ride” na 174 samochody, wyposażonym w ładowarki pojazdów elektrycznych. Uwagę zwraca dach obiektu w formie tarasu widokowego, na którym zaaranżowano przestrzeń rekreacyjną dla oczekujących pasażerów.

Muzeum Historii Polski fot. Budimex
Muzeum Historii Polski fot. Budimex

 * Muzeum Historii Polski w kategorii „Obiekty oceniane indywidualnie” – Centralny obiekt kompleksu Muzeum Historii Polski i Muzeum Wojska Polskiego, pełniący funkcje wystawiennicze i biurowe. Budynek na przeważającej części ma jedną wysoką kondygnację podziemną oraz cztery kondygnacje nadziemne. Muzeum Historii Polski ma rocznie odwiedzać około 500 tys. zwiedzających.

Teatr Polski w Szczecinie  fot. Budimex
Teatr Polski w Szczecinie fot. Budimex

* Również w kategorii „Obiekty oceniane indywidualnie” nagrodę I stopnia i tytuł „Budowy Roku” otrzymała rozbudowa Teatru Polskiego w Szczecinie – unikalnego w skali Polski, ale i Europy budynku, w którym jest obecnie 5 nowoczesnych scen, mogących pomieścić łącznie blisko 1600 widzów. W ramach projektu wykonano nie tylko modernizację ponad 100-letniej perły architektury modernistycznej, ale także wybudowano nowy – położony 2 m poniżej poziomu morza ‒budynek z nowoczesną żelbetowo-szklaną konstrukcją, wkomponowaną w nadodrzańską skarpę.

źródło informacji: Budimex