Firma Werner Kenkel z „Perłą Wśród Opakowań”!

Możliwość komentowania Firma Werner Kenkel z „Perłą Wśród Opakowań”! została wyłączona Aktualności, firma tygodnia

Największy konkurs branży opakowaniowej w Polsce już za nami. W tym roku był on niezmiernie owocny dla Werner Kenkel – polskiej, rodzinnej firmy z ponad 42-letnią tradycją, produkującej tekturę falistą oraz tekturowe opakowania i standy.

Werner Kenkel – polska, rodzinna firma z ponad 42-letnią tradycją, produkująca tekturowe opakowania fot. mat. prasowe Werner Kenkel
Werner Kenkel – polska, rodzinna firma z ponad 42-letnią tradycją, produkująca tekturowe opakowania fot. mat. prasowe Werner Kenkel

W  połowie września bieżącego roku odbyła się Gala Finałowa szesnastej edycji konkursu ART OF PACKAGING 2022, podczas której w Sali Koncertowej Filharmonii Poznańskiej poznaliśmy zwycięskie opakowania i ich twórców.

Jubileuszowa Gala była niezwykle uroczysta, a  punktem kulminacyjnym, na który wszyscy czekali, było ogłoszenie zwycięzców tegorocznego konkursu, do którego zgłoszono ponad 400 opakowań. Reprezentacja Firmy Werner Kenkel okazała się w  tym roku niezwykle silna i  bezkonkurencyjna! Zdolny i kreatywny zespół wrócił z  Poznania aż z  czterema nagrodami, z których jedna jest szczególna…

Opakowanie „L’arc” wymyślone i  skonstruowane przez Zespół Werner Kenkel poza pierwszą nagrodą w  kategorii „Opakowanie Premium” zostało również najwyżej ocenione spośród wszystkich zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu, zdobywając tym samym najważniejsze trofeum – „Perłę wśród opakowań” – czyli główną nagrodę Konkursu!

Nominacja ta uprawnia również do udziału w światowym konkursie opakowaniowym – World Star – organizowanym przez Światową Organizację Opakowań. Doświadczenie pokazuje, że istnieje bardzo duża szansa na kolejny triumf firmy z  Krzycka Wielkiego w Wielkopolsce, tym razem na polu międzynarodowym, gdyż projekty firmy Werner Kenkel już trzykrotnie zdobywały World Star Winner Award – czyli nagrodę za najlepszy projekt opakowania na Świecie!

Główną nagrodę otrzymało wspomniane wyżej opakowanie o nazwie „L’arc” – jest to opakowanie na wódkę marki „Ostoya the Charcoal Filtered Edition”. Ponadto w pozostałych kategoriach konkursu zwyciężyły jeszcze dwa inne projekty pomysłu, konstrukcji i  produkcji Werner Kenkel: opakowanie na wino o  nazwie „4wine” oraz przybornik biurowy „Be organized”. Wszystkie prace wykonane oczywiście z tektury – niezwykle wdzięcznego surowca i materiału, z którego można do rzeczywistości przenosić mnóstwo pomysłów i wizji rodzących się w głowach konstruktorów.

„L’arc” – zdobywca głównej nagrody Konkursu: Perła Wśród Opakowań

Inspiracją do stworzenia tego opakowania był paryski Grande Arche de la Fraternite czyli Wielki Łuk Braterstwa. Cóż bardziej buduje relacje, przyjaźń i  braterstwo niż wieczór spędzony w  zacnym gronie przy odrobinie wyśmienitego trunku? A jeśli jest to „Ostoya the Charcoal Filtered Edition” wytwarzana z  pszenicy uprawianej na obszarze polskich Bieszczad, następnie filtrowana przez tamtejszy węgiel drzewny i  opakowana w  elegancki format łuku -„L’arc”. Wtedy brawurowo łączymy ostoję dzikiej polskiej naturalności z  europejską kulturą nowoczesną, której uosobieniem jest biznesowa dzielnica Paryża – La Defense i jej symbol – Wielki Łuk Braterstwa. Opakowanie „L’arc” zostało przygotowane po to aby zabezpieczyć, ale jednocześnie jeszcze bardziej wyeksponować najwyższą jakość polskiej wódki z rodziny „Ostoya”. W konstrukcji tego opakowania wykorzystano najwyższej jakości surowce i  technologie. Połączenie matowego zadruku, z tekturą metalizowaną oraz odpowiednio skomponowane akcenty nadrukiem wypukłym dodają całości elegancji i szlachetności. Tak jak Bieszczady uchodzą za ostoję nieskażonej przyrody, tak „L’arc” jest wykonane z  najbardziej bliskiego przyrodzie surowca – tektury. Opakowanie „L’arc” zostało przemyślane w taki sposób, żeby – już po wyjęciu butelki wódki „Ostoya” – mogło żyć drugim życiem, jako niewielki ekspozytor czy też elegancka półeczka. Ponadto układając wiele opakowań w  przeróżnych konfiguracjach można tworzyć nieskończoną ilość innych form. Tu użytkownika ogranicza już tylko wyobraźnia.

ART OF PACKAGING – „Perły wśród Opakowań” – to ogólnopolski Konkurs na najlepsze opakowanie roku. Od 2006 roku organizowany jest w  Poznaniu i  promuje branżę związaną z  nowoczesnym przemysłem opakowaniowym. Organizowany jest w  dwóch głównych kategoriach: Debiuty oraz Professional.

Celem ART OF PACKAGING – Professional jest promowanie i  nagradzanie pomysłów w  segmencie projektowania i  produkcji opakowań powstałych na rodzimym rynku; organizatorzy szukają wyjątkowych form, wartości użytkowych i  sztuki w  opakowaniach. Nagradzane są twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i  przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. To konkurs na najlepsze opakowanie roku.