Największy konkurs branży opakowaniowej w Polsce już za nami. W tym roku był on niezmiernie owocny dla Werner Kenkel – polskiej, rodzinnej firmy z ponad 42-letnią tradycją, produkującej tekturę falistą oraz tekturowe opakowania i standy.

W połowie września bieżącego roku odbyła się Gala Finałowa szesnastej edycji konkursu ART OF PACKAGING 2022, podczas której w Sali Koncertowej Filharmonii Poznańskiej poznaliśmy zwycięskie opakowania i ich twórców.
Jubileuszowa Gala była niezwykle uroczysta, a punktem kulminacyjnym, na który wszyscy czekali, było ogłoszenie zwycięzców tegorocznego konkursu, do którego zgłoszono ponad 400 opakowań. Reprezentacja Firmy Werner Kenkel okazała się w tym roku niezwykle silna i bezkonkurencyjna! Zdolny i kreatywny zespół wrócił z Poznania aż z czterema nagrodami, z których jedna jest szczególna…
Opakowanie „L’arc” wymyślone i skonstruowane przez Zespół Werner Kenkel poza pierwszą nagrodą w kategorii „Opakowanie Premium” zostało również najwyżej ocenione spośród wszystkich zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu, zdobywając tym samym najważniejsze trofeum – „Perłę wśród opakowań” – czyli główną nagrodę Konkursu!
Nominacja ta uprawnia również do udziału w światowym konkursie opakowaniowym – World Star – organizowanym przez Światową Organizację Opakowań. Doświadczenie pokazuje, że istnieje bardzo duża szansa na kolejny triumf firmy z Krzycka Wielkiego w Wielkopolsce, tym razem na polu międzynarodowym, gdyż projekty firmy Werner Kenkel już trzykrotnie zdobywały World Star Winner Award – czyli nagrodę za najlepszy projekt opakowania na Świecie!
Główną nagrodę otrzymało wspomniane wyżej opakowanie o nazwie „L’arc” – jest to opakowanie na wódkę marki „Ostoya the Charcoal Filtered Edition”. Ponadto w pozostałych kategoriach konkursu zwyciężyły jeszcze dwa inne projekty pomysłu, konstrukcji i produkcji Werner Kenkel: opakowanie na wino o nazwie „4wine” oraz przybornik biurowy „Be organized”. Wszystkie prace wykonane oczywiście z tektury – niezwykle wdzięcznego surowca i materiału, z którego można do rzeczywistości przenosić mnóstwo pomysłów i wizji rodzących się w głowach konstruktorów.
„L’arc” – zdobywca głównej nagrody Konkursu: Perła Wśród Opakowań
Inspiracją do stworzenia tego opakowania był paryski Grande Arche de la Fraternite czyli Wielki Łuk Braterstwa. Cóż bardziej buduje relacje, przyjaźń i braterstwo niż wieczór spędzony w zacnym gronie przy odrobinie wyśmienitego trunku? A jeśli jest to „Ostoya the Charcoal Filtered Edition” wytwarzana z pszenicy uprawianej na obszarze polskich Bieszczad, następnie filtrowana przez tamtejszy węgiel drzewny i opakowana w elegancki format łuku -„L’arc”. Wtedy brawurowo łączymy ostoję dzikiej polskiej naturalności z europejską kulturą nowoczesną, której uosobieniem jest biznesowa dzielnica Paryża – La Defense i jej symbol – Wielki Łuk Braterstwa. Opakowanie „L’arc” zostało przygotowane po to aby zabezpieczyć, ale jednocześnie jeszcze bardziej wyeksponować najwyższą jakość polskiej wódki z rodziny „Ostoya”. W konstrukcji tego opakowania wykorzystano najwyższej jakości surowce i technologie. Połączenie matowego zadruku, z tekturą metalizowaną oraz odpowiednio skomponowane akcenty nadrukiem wypukłym dodają całości elegancji i szlachetności. Tak jak Bieszczady uchodzą za ostoję nieskażonej przyrody, tak „L’arc” jest wykonane z najbardziej bliskiego przyrodzie surowca – tektury. Opakowanie „L’arc” zostało przemyślane w taki sposób, żeby – już po wyjęciu butelki wódki „Ostoya” – mogło żyć drugim życiem, jako niewielki ekspozytor czy też elegancka półeczka. Ponadto układając wiele opakowań w przeróżnych konfiguracjach można tworzyć nieskończoną ilość innych form. Tu użytkownika ogranicza już tylko wyobraźnia.
ART OF PACKAGING – „Perły wśród Opakowań” – to ogólnopolski Konkurs na najlepsze opakowanie roku. Od 2006 roku organizowany jest w Poznaniu i promuje branżę związaną z nowoczesnym przemysłem opakowaniowym. Organizowany jest w dwóch głównych kategoriach: Debiuty oraz Professional.
Celem ART OF PACKAGING – Professional jest promowanie i nagradzanie pomysłów w segmencie projektowania i produkcji opakowań powstałych na rodzimym rynku; organizatorzy szukają wyjątkowych form, wartości użytkowych i sztuki w opakowaniach. Nagradzane są twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. To konkurs na najlepsze opakowanie roku.