Konfederacja Lewiatan dobrze ocenia „Politykę Cyfrową Transformacji Edukacji”, dokument o kluczowym znaczeniu dla przyszłości edukacji w Polsce. Proponuje jednak doprecyzowanie różnych zapisów dotyczących np. wyzwań związanych z demografią czy migracją i brakiem nauczycieli.
Zakończyły się konsultacje publiczne „Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji”. Zakłada ona m.in. zmiany podstawy programowej i organizacji pracy szkół, wykorzystanie nowych technologii, w tym AI w szkole, dydaktykę cyfrową (kształcenie cyfrowych specjalistów) oraz cyberbezpieczeństwo.
– Wyrażamy uznanie dla inicjatywy opracowania tak istotnego dokumentu, który wyznacza ramy polityki państwa i określa działania niezbędne do przeprowadzenia cyfrowej transformacji edukacji. Są one niezbędne dla dalszego rozwoju edukacji cyfrowej i gwarantują przygotowanie kolejnych pokoleń do funkcjonowania i życia w społeczeństwie, w którym technologie odgrywają coraz większą rolę. W naszej ocenie przedsięwzięcia dotyczące cyfrowej transformacji edukacji powinny jednak mocniej uwzględniać kwestie demograficzne i wyzwania związane z migracją oraz brakiem nauczycieli. Większy nacisk powinien być także położony na edukację zawodową i lepszą współpracę z pracodawcami. Dokument powinien także być mocniej zintegrowany z reformą edukacji we wszystkich obszarach, w których cyfryzacja powinna być narzędziem do osiągnięcia oczekiwanych zmian, a nie celem samym w sobie – mówi Małgorzata Lelińska, dyrektorka departamentu funduszy unijnych i edukacji cyfrowej Konfederacji Lewiatan.
źródło informacji: Konfederacja Lewiatan