4. Data Economy Congress za nami!

Możliwość komentowania 4. Data Economy Congress za nami! została wyłączona Aktualności

4. Data Economy Congress, który odbył się 7-8 października 2024 r. w Warszawie, zgromadził liderów i ekspertów w dziedzinie danych oraz sztucznej inteligencji! Podczas dwóch dni poruszono najważniejsze kwestie w tematyce obrotu danymi, użycia AI oraz możliwości jakie daje współczesna technologia.

Data Economy Congress fot. mat. prasowe MMC Polska
Data Economy Congress fot. mat. prasowe MMC Polska

Kongres rozpoczął się od przemówień współprzewodniczących Rady Programowej – dr Mariusza Cholewy, CEO BIK & President ACCIS, oraz Szymona Wałacha, Wiceprezesa Zarządu, InPost. Po oficjalnym otwarciu Edi Pyrek, współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance, w swoim keynote speech podkreślił rosnące znaczenie sztucznej inteligencji w kształtowaniu przyszłości gospodarki danych. Drugim keynote speakerem został Sebastien Burnett, Partner, AI & Data, Deloitte, który przybliżył kwestię zwiększania wartości i skalowania transformacji AI.

Istnieje sześć kluczowych elementów, które składają się na to by faktycznie odnieść sukces w kontekście skalowania sztucznej inteligencji. Jednak trzy, które zamierzam dziś wymienić są moim zdaniem najważniejsze. Pierwszy z nich dotyczy posiadania strategicznego planu, dzięki czemu naprawdę rozumiemy kluczowe decyzje, których potrzebuje nasza organizacja. Drugi to realizacja wartości, czyli zrozumienia, jak mierzyć wartość w organizacji. Produktywność nie wystarczy. Musi to być coś, co trafia do ludzi już teraz. Trzeci i najważniejszy aspekt dotyczy pracowników. Możesz mieć najlepsze algorytmy na świecie, ale jeśli Twoi pracownicy nie ufają temu, co robisz i nie zaczną korzystać z Twoich narzędzi i aplikacji, nie uzyskasz od nich wartości, którą chcesz osiągnąć.”

Sebastien Burnett, Partner, AI & Data, Deloitte

Kolejne panele i case studies koncentrowały się na zarządzaniu danymi w biznesie, gdzie omawiano ich strategiczną rolę w skalowaniu działalności oraz budowaniu kultury innowacji. Eksperci dyskutowali o odpowiedzialności liderów za skuteczne wdrażanie projektów opartych na danych oraz wyzwaniach związanych z technologicznym długiem. Kluczowym wątkiem była także optymalizacja operacji oraz minimalizacja ryzyka związanego z wdrożeniami AI w przedsiębiorstwach.

W jednym z bloków prelegenci omówili potencjał otwartych danych i integracji technologii na rzecz miast przyszłości. Podkreślano, że zintegrowana infrastruktura cyfrowa może usprawnić usługi miejskie, a rola technologii w rozwoju miast dostępnych dla wszystkich obywateli rośnie. Debata skupiła się również na regulacyjnych aspektach przepływu danych oraz na możliwościach budowania potencjału MŚP w erze cyfrowej transformacji.

Podczas kongresu wymieniono również wyzwania związane z bezpieczeństwem danych w erze cyfrowej. Z kolei debata dot. tożsamości cyfrowej podkreślała konieczność dostosowania regulacji dotyczących ochrony prywatności oraz wyzwania związane z wdrażaniem zaufanych systemów uwierzytelniania danych.

Drugi dzień kongresu otworzyła Sylwia Czubkowska, Techstorie, Radio TokFM, omawiając ukryte koszty wdrażania sztucznej inteligencji oraz związane z tym przeszkody etyczne i finansowe. W dyskusji o organizacjach w erze AI prelegenci zastanawiali się nad odpowiedzialnością za decyzje podejmowane przez systemy AI oraz nad znaczeniem przejrzystości algorytmów. Równocześnie, w szeregu case studies zaprezentowano praktyczne zastosowania AI w optymalizacji biznesu, takie jak zarządzanie cenami oraz inteligentne przewidywanie katastrof naturalnych.

“W świecie, w którym narzędzia do generatywnej sztucznej inteligencji są wykorzystywane w organizacjach na co dzień, bardzo ważne jest to żeby zrozumieć, w jaki sposób te narzędzia mogą wspierać działania zespołów, ale także w jaki sposób wpisują się w politykę cyberbezpieczeństwa organizacji.”

Aleksandra Pedraszewska, Head of AI safety, Elevenlabs

Debata o Przemyśle 5.0 skoncentrowała się na zwiększaniu efektywności i optymalizacji produkcji poprzez integrację systemów ERP i MES oraz zastosowanie technologii, takich jak AI, robotyka czy IoT. Podkreślono także potrzebę dostosowania przepisów regulujących dostęp do danych produkcyjnych oraz korzyści wynikające z zastosowania zaawansowanych technologii w monitoringu i analizie danych w czasie rzeczywistym.

Debata zamykająca kongres skupiła się na decentralizacji i jakości danych w kontekście dynamicznych zmian technologicznych. Prelegenci, podkreślali konieczność integracji nowoczesnych systemów z istniejącymi strukturami oraz budowanie kompetencji w zespołach wielopokoleniowych. Dyskusja zakończyła się prognozami dotyczącymi dalszego rozwoju strategii zarządzania danymi oraz roli Master Data Management w organizacjach.

W roli prelegentów 4. Data Economy Congress wystąpili m.in.:

  • Edi Pyrek, Współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance
  • Sylwia Czubkowska, Dziennikarka, Techstorie, Radio TokFM
  • Marcin Bogłowski, Group Vice President – Marketing, Insights and Data, TVN Warner Bros Discovery
  • Ligia Kornowska, Chairperson of the Board, Data Lake
  • Radosław Maćkiewicz, CEO, Centralny Ośrodek Informatyki
  • Pamela Krzypkowska, Dyrektorka Departamentu Badań i Innowacji, Ministerstwo Cyfryzacji
  • Karol Jaroszewski, Dyrektor ds. innowacji i rozwoju w zakresie danych w Europie, Visa
  • Karolina Henzel, Data Enablement Tribe Lead, T-Mobile Polska
  • Dariusz Korzun, Director, Global Cloud Solution Architecture, Generative AI Platform Chief Architect, PepsiCo
  • Marzena Wiszniewska, Data Governance Head, Citi Handlowy
  • Luiza Pawela, Chief Data&AI Officer, Agora SA
  • Marek Wilczewski, Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
  • Paweł Westfalewicz, Dyrektor Departamentu Architektury, PGE Systemy
  • Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN S.A.
  • Robert Pławiak, CIDO / CTO, Polpharma
  • Maciej Nawrocki, Chief Data Officer, Bank Pekao
  • Łukasz Dylewski, Chief Data Officer, Leroy Merlin
  • Łukasz Krause, Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover
  • Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4

Pełna lista prelegentów: https://dataeconomycongress.pl/prelegenci-4-data-economy-congress/

Partnerzy Strategiczni: Deloiite, Asseco, Limitless, VISA

Partnerzy: Algolytics, Grupa BIK, EBIS, Elitmind, IBA Group, OXLA, Abak, Profescapital

Sponsor: DXC Technology
Partner multimediów: M-sound
Partner logistyczny: MMC Events

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.

Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją pod adresem: https://dataeconomycongress.pl/data-economy-congress-7-8-pazdziernika-2024-r/

źródło informacji: MMC Polska