Mosznowładcy wracają! Zrób TO dla jaj – i dla siebie

Możliwość komentowania Mosznowładcy wracają! Zrób TO dla jaj – i dla siebie została wyłączona Aktualności

W ramach tegorocznej kampanii Mosznowładcy odwiedzą 8 listopada aż 3 miasta: Wrocław, Gorzów Wielkopolski i Białogard. Partnerem strategicznym akcji pozostaje Nationale-Nederlanden, a organizatorem wydarzeń są Fundacja Nie Warto i Stowarzyszenie Fizjosport.

Ambasadorzy kampanii Mosznowładcy fot. Natalia Miedziak-Skonieczna
Ambasadorzy kampanii Mosznowładcy fot. Natalia Miedziak-Skonieczna

Inicjatywy takie jak Mosznowładcy przyczyniają się do wzrostu świadomości, że szybkie wykrycie niepokojących zmian może uratować życie. Regularne wykonywanie badań – zarówno USG jąder, jak i testów PSA – pozwala nie tylko na wczesne reagowanie w przypadku zagrożenia, ale również stanowi dowód odpowiedzialnego podejścia do własnego zdrowia i troski o bliskich. W ramach tej edycji odbyło się już 6 wydarzeń, w czasie których z badań USG jąder skorzystało 1648 mężczyzn, a z badań PSA kolejnych 793. Wszyscy panowie, u których wykryto coś niepokojącego, zostali poinformowani co robić dalej. Dzięki szybkiemu i wczesnemu działaniu mają szansę na uniknięcie poważnych komplikacji zdrowotnych.

Już 8 listopada Mosznowładcy odwiedzą Wrocław, Gorzów Wielkopolski i Białogard!

Kolejne wydarzenie kampanii Mosznowładcy odbędzie się aż w 3 miastach w tym samym czasie. 8 listopada mobilne gabinety będą dostępne:

  • we Wrocławiu, w Galerii Dominikańskiej, w godz. 10:00 do 20:00,
  • w Gorzowie Wielkopolskim, NoVa Park, od godz. 10:00 do 18:00,
  • w Białogardzie, w Galerii Hosso, od godz. 12:00 do 16:00.

Mężczyźni w wieku 18-40 lat będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań USG jąder, natomiast panowie po 40 roku życia – z testów PSA, wykrywających markery nowotworowe prostaty z kropli krwi pobranej z palca. Ilość testów jest ograniczona.

Do badań nie trzeba przygotowywać się w żaden szczególny sposób, wystarczy zachowanie podstawowej higieny. Nie są także prowadzone zapisy wystarczy przyjść do jednej ze wskazanych lokalizacji i poczekać na swoją kolej.

Dlaczego badania profilaktyczne są takie ważne?

Co roku ponad 1300 młodych Polaków słyszy diagnozę: rak jądra. Wielu z nich nigdy wcześniej nie odwiedziło urologa, bo przecież „jestem młody, to nie może mnie dotyczyć”. Tymczasem ten nowotwór dotyka głównie ludzi między 18. a 35. rokiem życia. Ale jeśli zostanie wykryty odpowiednio wcześnie, jest wyleczalny niemal w 100%. Wystarczy podstawowe badanie USG, które podczas akcji dostępne jest od ręki. Organizatorzy zapewniają gabinety ultrasonograficzne w 14 miastach Polski, aby zapewnić badania dla tysięcy młodych mężczyzn.

Najczęściej diagnozowanym u mężczyzn nowotworem jest obecnie rak prostaty. Co roku diagnozuje się ponad 15.000 przypadków i to wśród coraz młodszych mężczyzn. Także tu kluczowe jest szybkie działanie, dlatego badania pod kątem markerów nowotworowych prostaty organizatorzy prowadzą już dla czterdziestolatków. Dzięki wsparciu partnera kampanii – firmy Hydrex, właściciela marki Domowe Laboratorium – podczas wydarzeń będzie można wykonać test PSA, wykrywający przekroczenie poziomu markerów nowotworowych prostaty z jednej kropli krwi pobranej z palca.

Gdzie znaleźć Mosznowładców?

Tak jak co roku, mobilne punkty badań staną w największych galeriach handlowych w Polsce. Dzięki współpracy z zarządcami centrów handlowych w tym sieciami G-City oraz Apsys, jeszcze więcej mężczyzn będzie mogło bez kolejki sprawdzić swoje zdrowie. Mosznowładcy pojawią się w tym roku w Katowicach, Białymstoku, Bydgoszczy, Łodzi, Gdańsku, Kielcach, Wrocławiu, Gorzowie Wielkopolskim, Białogardzie, Krakowie, Bytomiu, Szczecinie, Zielonej Górze oraz w Warszawie.

W ramach akcji skorzystać można każdego roku z bezbolesnych, nieinwazyjnych badań USG jąder, które adresowane są do wszystkich mężczyzn pomiędzy 18 a 40 rokiem życia. Najwyższej klasy aparaturę zapewniają Fundacja Nie Warto oraz partner technologiczny akcji, firma ProfiMedical Polska.
Panowie po 40stce mogą skorzystać z jakościowych testów poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty z jednej kropli krwi pobranej z palca. Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania i każde z nich trwa jedynie kilka minut. Testy marki „Domowe Laboratorium” są szybkie i wiarygodne, a organizatorzy korzystają z nich od lat dzięki wsparciu firmy Hydrex.

Badania mają charakter przesiewowy, ale każdy, u kogo zostanie wykryta zmiana o charakterze wskazującym na nowotwór, zostanie szczegółowo poinformowany, co robić dalej i do jakich specjalistów się zgłosić.

Widzimy, jak bardzo potrzebne są te badania, jak wiele osób z nich korzysta i jak często panowie przychodzą całymi grupami, bo namówili swoich kolegów. Częściej myślimy o walce z rakiem, o leczeniu skomplikowanych nowotworów niż o profilaktyce. A przecież badania przesiewowe są jej ogromnie ważną częścią, bo nie tylko pozwalają wykryć ewentualną chorobę na wczesnym etapie, ale przede wszystkim uczą nas dbania o swoje zdrowie codziennie – mówi koordynator wydarzeń, Jakub Kajdaniuk.

Wszystkie ogólnodostępne wydarzenia są bezpłatne dla ich uczestników, dzięki finansowemu zaangażowaniu partnera strategicznego kampanii, Nationale-Nederlanden, oraz galerii, w których odbywają się badania. Na wydarzenia nie obowiązują zapisy – wystarczy przyjść i dać się zbadać.

Mosznowładcy mówią o zdrowiu intymnym – o każdym jego aspekcie

Kampania to coś więcej niż badania USG i testy PSA. To też głośny apel o dbanie o męskie zdrowie, w tym także psychiczne. Chociaż statystyki samobójstw w Polsce powoli wracają do poziomów sprzed 2020, to jednak nadal wśród ofiar ponad 84% stanowią mężczyźni. Organizatorzy podkreślają: „To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach”.

Fundacja Nie Warto zaprasza na stronę internetową akcji Mosznowładcy, gdzie można znaleźć informacje na temat symptomów, na jakie warto zwracać uwagę, dróg pomocy w zakresie zdrowia nie-fizycznego czy wreszcie na temat bezpłatnych interwencji kryzysowych w całym kraju. Jedną z instytucji, jaka działa wspólnie z Mosznowładcami jest Fundacja Twarze Depresji.

Wsparcie ambasadorów i partnerów kampanii

Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian, Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), Karol Modzelewski, prezenter Mateusz Jędraś, wokalista Krzysztof Sokołowski (Nocny Kochanek), Maciej Mazurek (znany jako Zuch) i Jakub Nowicki.

Realizację kampanii po raz jedenasty umożliwiają Nationale-Nederlanden oraz galerie, w których realizowane są wydarzenia.

Partnerami technologicznymi pozostają firmy Hydrex z marką Domowe Laboratorium oraz Profimedical, a personel medyczny zapewnia specjalizująca się w realizacji badań przesiewowych firma W+B sp. z o. o. oraz katowicka placówka Gabinety Specjalistyczne Przy Parku, dzięki którym w akcji biorą udział empatyczni, rozumiejący pacjentów lekarze.

Ambasadorzy kampanii Mosznowładcy fot. Natalia Miedziak-Skonieczna
Ambasadorzy kampanii Mosznowładcy fot. Natalia Miedziak-Skonieczna

Strona Kampanii Mosznowładcy 2025 oraz regulamin korzystania z badań dostępny jest na stronie akcji : www.mosznowladcy.pl

Harmonogram wydarzeń:

8 listopada – Wrocław

Galeria Dominikańska, 10:00 – 20:00

plac Dominikański 3, 50-159 Wrocław

8 listopada – Gorzów Wielkopolski

NoVa Park, 10:00 – 18:00

ul. Przemysłowa 2, 66-400 Gorzów Wielkopolski

8 listopada – Białogard

Galeria Hosso, 12:00 – 16:00

Plac Wolności 10, 78-200 Białogard

15 listopada – Kraków

Galeria Bronowice, 10:00 – 20:00

ul. Stawowa 61, 31-346 Kraków

22 listopada – Bytom

Atrium Plejada, 10:00 – 20:00

al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 25, 41-923 Bytom

22 listopada – Szczecin

Galaxy, 10:00 – 20:00

al. Wyzwolenia 18/20, 70-554 Szczecin

29 listopada – Zielona Góra

Focus Mall, 10:00 – 18:00

Wrocławska 17, 65-427 Zielona Góra

29 listopada – Warszawa

Promenada, 10:00 – 20:00

ul. Ostrobramska 75C, 04-175 Warszawa

źródło informacji: kplus.agency