Żywieniowa i cyfrowa transformacja Carrefour Polska

Możliwość komentowania Żywieniowa i cyfrowa transformacja Carrefour Polska została wyłączona Aktualności, It, Zdrowie

Carrefour w  realizowanej do 2022 roku strategii postawił na transformację w dwóch wymiarach – jakości oferty spożywczej w  sklepach oraz doświadczeń zakupowych klientów.

fot. mat. prasowe carrefour

Transformacja żywieniowa – kierunek XXI wieku

Wobec takich wyzwań, jak zmiany klimatyczne, urbanizacja i choroby cywilizacyjne, zmiana masowych metod produkcji i  konsumpcji stała się koniecznością, by zapewniać społeczeństwu zdrową i  bezpieczną żywność, jednocześnie chroniąc tych, którzy ją produkują i  przyszłość całej planety. Dlatego strategia Carrefour, lidera transformacji żywieniowej, zakłada powszechny dostęp do wysokojakościowej żywności w  przystępnych cenach od lokalnych dostawców, pomoc konsumentom poprzez właściwą edukację w  koniecznej zmianie nawyków żywieniowych, a  także długofalowe wsparcie rolnictwa ekologicznego.

Carrefour Polska realizuje tę strategię stawiając na rozwój marki własnej oraz projekty handlowe z udziałem polskich rolników. W tej chwili marka własna Carrefour w  90% pochodzi od polskich dostawców, a  coraz więcej artykułów od krajowych producentów pojawia się też w  ofercie Carrefour BIO. Wspólnie z  dostawcami poprawiany jest także skład produktów marki Carrefour, by eliminować z  niego takie niepożądane dla zdrowia składniki jak cukier, tłuszcz, sól czy syrop glukozowo-fruktozowy.

Polscy rolnicy natomiast uczestniczą w  projektach Carrefour, np. w  Spichlerzu Zdrowia, w  którym udzielone granty pomagają w  konwersji hodowli wołowiny z  konwencjonalnej na ekologiczną lub w Prosto z pola do 50 km skracającym łańcuch dostaw, ponieważ sam rolnik dostarcza swoje świeże warzywa bezpośrednio do wybranych sklepów Carrefour. Ważnym elementem wsparcia małych polskich producentów jest również marka Jakość z Natury, wytwarzana tradycyjnymi metodami i z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Transformacja cyfrowa – oczekiwanie współczesnego konsumenta

Dla współczesnego konsumenta oprócz jakości samych zakupów ważny jest również sposób ich dokonywania. Dlatego Carrefour, wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, dąży do bycia liderem na polskim rynku również w  obszarze innowacji. W  tym celu rozwija nowoczesne technologie w handlu. Sieć wdraża strategię omnikanałowości, łącząc ofertę sklepów stacjonarnych w  różnych formatach z rozwiązaniami e-commerce.

fot. mat. prasowe Carrefour

Sam sklep internetowy nie jest już jedynym wyznacznikiem nowoczesnego handlu. W tej chwili liczą się takie rozwiązania Carrefour jak click&collect, czyli odbiór w sklepie jeszcze tego samego dnia lub dostawa domowa przez partnerów zewnętrznych zakupów zamówionych on-line. Carrefour Polska jako pierwszy operator spożywczy pojawił się też na platformie Allegro. Dodatkowo sieć rozwija nowoczesne narzędzia cyfrowe, takie jak Scan&Go, czyli samodzielne skanowanie produktów w  sklepie i  mpayment bez konieczności wykładania towarów w kasie oraz Tank&- Go, czyli płatność aplikacją za paliwo na stacjach Carrefour.

Nowoczesne rozwiązania cyfrowe pozytywnie wpływają na doświadczenia zakupowe konsumentów, którzy chcą je realizować bez żadnych ograniczeń. Jednocześnie e-commerce z  dodatku do handlu tradycyjnego w  dobie pandemii koronawirusa stał się niezbędnym jego ogniwem. Carrefour Polska doskonale wykorzystał ten moment, dynamicznie rozwijając ofertę internetową na bazie już istniejącej infrastruktury.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone