Carrefour w realizowanej do 2022 roku strategii postawił na transformację w dwóch wymiarach – jakości oferty spożywczej w sklepach oraz doświadczeń zakupowych klientów.
Transformacja żywieniowa – kierunek XXI wieku
Wobec takich wyzwań, jak zmiany klimatyczne, urbanizacja i choroby cywilizacyjne, zmiana masowych metod produkcji i konsumpcji stała się koniecznością, by zapewniać społeczeństwu zdrową i bezpieczną żywność, jednocześnie chroniąc tych, którzy ją produkują i przyszłość całej planety. Dlatego strategia Carrefour, lidera transformacji żywieniowej, zakłada powszechny dostęp do wysokojakościowej żywności w przystępnych cenach od lokalnych dostawców, pomoc konsumentom poprzez właściwą edukację w koniecznej zmianie nawyków żywieniowych, a także długofalowe wsparcie rolnictwa ekologicznego.
Carrefour Polska realizuje tę strategię stawiając na rozwój marki własnej oraz projekty handlowe z udziałem polskich rolników. W tej chwili marka własna Carrefour w 90% pochodzi od polskich dostawców, a coraz więcej artykułów od krajowych producentów pojawia się też w ofercie Carrefour BIO. Wspólnie z dostawcami poprawiany jest także skład produktów marki Carrefour, by eliminować z niego takie niepożądane dla zdrowia składniki jak cukier, tłuszcz, sól czy syrop glukozowo-fruktozowy.
Polscy rolnicy natomiast uczestniczą w projektach Carrefour, np. w Spichlerzu Zdrowia, w którym udzielone granty pomagają w konwersji hodowli wołowiny z konwencjonalnej na ekologiczną lub w Prosto z pola do 50 km skracającym łańcuch dostaw, ponieważ sam rolnik dostarcza swoje świeże warzywa bezpośrednio do wybranych sklepów Carrefour. Ważnym elementem wsparcia małych polskich producentów jest również marka Jakość z Natury, wytwarzana tradycyjnymi metodami i z poszanowaniem środowiska naturalnego.
Transformacja cyfrowa – oczekiwanie współczesnego konsumenta
Dla współczesnego konsumenta oprócz jakości samych zakupów ważny jest również sposób ich dokonywania. Dlatego Carrefour, wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, dąży do bycia liderem na polskim rynku również w obszarze innowacji. W tym celu rozwija nowoczesne technologie w handlu. Sieć wdraża strategię omnikanałowości, łącząc ofertę sklepów stacjonarnych w różnych formatach z rozwiązaniami e-commerce.
Sam sklep internetowy nie jest już jedynym wyznacznikiem nowoczesnego handlu. W tej chwili liczą się takie rozwiązania Carrefour jak click&collect, czyli odbiór w sklepie jeszcze tego samego dnia lub dostawa domowa przez partnerów zewnętrznych zakupów zamówionych on-line. Carrefour Polska jako pierwszy operator spożywczy pojawił się też na platformie Allegro. Dodatkowo sieć rozwija nowoczesne narzędzia cyfrowe, takie jak Scan&Go, czyli samodzielne skanowanie produktów w sklepie i mpayment bez konieczności wykładania towarów w kasie oraz Tank&- Go, czyli płatność aplikacją za paliwo na stacjach Carrefour.
Nowoczesne rozwiązania cyfrowe pozytywnie wpływają na doświadczenia zakupowe konsumentów, którzy chcą je realizować bez żadnych ograniczeń. Jednocześnie e-commerce z dodatku do handlu tradycyjnego w dobie pandemii koronawirusa stał się niezbędnym jego ogniwem. Carrefour Polska doskonale wykorzystał ten moment, dynamicznie rozwijając ofertę internetową na bazie już istniejącej infrastruktury.