Zlikwidować transportowe białe plamy

Możliwość komentowania Zlikwidować transportowe białe plamy została wyłączona Aktualności, firma tygodnia

Rozmowa z Krzysztofem Balawejderem Prezesem Zarządu POLBUS PKS

Krzysztof Balawejder, Prezes Zarządu POLBUS PKS

Podczas Kongresu 590 uczestniczył Pan w panelu „Rynek, czy interwencja – narzędzia walki z problemem białych plam transportowych w Polsce”. Jakie wnioski płyną z tej debaty?

Najważniejszym wnioskiem z debaty, w której uczestniczyłem, było stwierdzenie, że problem białych plan transportowych w Polsce nadal występuje i sam rynek nie jest w stanie tego problemu rozwiązać. Rynek rządzi się prawami popytu i podaży, a białe plamy transportowe to obszary, gdzie popyt na usługi transportu zbiorowego jest zbyt niski, aby generować odpowiednie zyski. Bez interwencji państwowej i samorządowej nie jest obecnie możliwa likwidacja tych białych plam, a przecież mieszkańcy tych obszarów mają takie same prawo dostępu do usług przewozowych, jak reszta kraju.

Dworzec autobusowy PKS we Wrocławiu, którym zarządza Polbus, znajduje się w podziemiach galerii handlowej. W jakim stopniu to unikatowe w Polsce rozwiązanie przyczynia się do rozwoju biznesu? Czy był to trafiony pomysł?

W mojej ocenie, był to bardzo trafiony pomysł. Obecnie połączenie głównych węzłów komunikacyjnych z galeriami handlowymi staje się wiodącym rozwiązaniem w całej Europie i nie tylko. Pasażerowie korzystający z dworca generują dodatkowy popyt na usługi oferowane przez punkty mieszczące się w galerii handlowej. W trakcie oczekiwania na kolejne połączenie, jak również po zakończeniu podróży, pasażerowie chętnie dokonują zakupów, a przede wszystkim korzystają z bogatej oferty punktów gastronomicznych. Szczególnie przed rozpoczęciem podróży możliwość skorzystania z oferty handlowej pozwala skrócić czas oczekiwania i dokonać zakupów, na które w codziennym pośpiechu być może brakuje nam czasu.

Jakie są najważniejsze zamierzenia Polbusu w przyszłym roku?

Nasze plany na przyszły rok koncentrują się przede wszystkim na trzech kwestiach:
– wdrożenie standardu ISO 9001:2015, potwierdzającego wysoką jakość zarządzania naszymi usługami przewozowymi oraz ciągłe doskonalenie rozwoju naszej Spółki,
– pozyskiwanie nowych zleceń na przewozy racownicze dla przedsiębiorstw działających na terenie Dolnego Śląska.
– dalsze odnawianie floty pojazdów, pozwalające stale podnosić komfort podróżowania naszych klientów.

Dziękuję za rozmowę