Pracują nad lokomotywą o napędzie wodorowym

Możliwość komentowania Pracują nad lokomotywą o napędzie wodorowym została wyłączona Aktualności, Inwestycje

Spółka H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.  przystępuje do ważnych innowacyjnych projektów jakim jest m.in. budowa lokomotyw napędzanych paliwem wodorowym. To ważny krok w kierunku ekologii, a innowacyjne działania związane z wykorzystaniem technologii wodorowej jako źródło zasilania dla lokomotyw to szansa rozwoju produktowego firmy.

Firma produkuje wagony pasażerskie w różnych wersjach, w pełni zgodnych z TSI, przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego Fot. mat. prasowe

Dzięki projektowi na torach pojawią się napędzane tym paliwem innowacyjne lokomotywy produkcji FPS, które będą służyły Spółce PKP Cargo. W tej sprawie Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski podpisała porozumienie z PKP Cargo oraz Jastrzębską Spółką Węglową.  Dla spółki górniczej największą korzyścią ma być stworzenie w Polsce rynku wodoru, którego ogromne ilości zawiera produkowany przez nią gaz koksowniczy.  

Hubert Stępniewicz prezes FPS H., ocenia że opracowanie projektu lokomotywy wodorowej może potrwać od 18 do 24 miesięcy, natomiast proces powstawania prototypu – trzy lata.

Firma z tradycją

Głównym obszarem działalności H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.   jest konstruowanie, produkcja nowych oraz remonty, naprawy główne i modernizacje pojazdów szynowych. Firma korzysta z wieloletniego doświadczenia i bogatej tradycji. Produkuje różne rodzaje i typy pojazdów szynowych oparte o nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, w pełni odpowiadające najnowszym osiągnięciom techniki europejskiej.

Spółka wdrożyła różne typy wagonów pasażerskich, które mogą być konfigurowane w składach pociągowych z lokomotywą. Wykonuje naprawy na różnych poziomach utrzymania wraz z pełną modernizacją wagonów osobowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57, autobusów szynowych. Firma produkuje wagony pasażerskie w różnych wersjach, w pełni zgodnych z TSI, przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego; wagony oparte o sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne, z wyposażeniem zapewniającym właściwy komfort podróżowania. Produkuje też tramwaje, wózki kolejowe, modernizuje i naprawia pojazdy szynowe.

Jednocześnie przedsiębiorstwo nieustannie rozwija zakres swojej działalności produktowej poszerzając portfel zamówień o kolejne wyroby, m.in. o: 

  • innowacyjny pojazd z podwójnym zespołem napędowym (napęd elektryczny i spalinowy);
  • nowy elektryczny zespół trakcyjny złożony z 3÷5 członów, w zależności od wymagań użytkownika;
  • nowy wagon konwencjonalny w pełni zgodny z TSI, przeznaczony do ruchu dalekobieżnego;
    wagon oparty o sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne, z podstawowym wyposażeniem zapewniającym właściwy komfort podróżowania.

 

Potwierdzenie najwyższej jakości

Wielkim atutem firmy jest wykwalifikowany zespół projektantów, konstruktorów i technologów. Pojazdy, które dzięki nim powstają charakteryzują się nowoczesnym wykonaniem, najwyższą jakością wyposażenia i wysoką niezawodnością. Wersja wyposażenia uzależniona jest od wymagań konkretnego Zamawiającego. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne zapewniają uzyskanie wysokiej spokojności biegu wagonu oraz gwarantują pasażerom wysoki komfort podróżowania. Pojazdy Spółki to produkty niezawodne i bezpieczne.

FPS dołączył w tym roku do grona producentów o najwyższej jakości kolejowej potwierdzonej certyfikatem IRIS rev. 03.poświadczający spełnienie wytycznych zawartych w normie ISO/TS 22163 (dawniej IRIS).