O strategii budowania produktów przyszłości

Możliwość komentowania O strategii budowania produktów przyszłości została wyłączona firma tygodnia

Rozmowa z Danutą Hanną Jakubowską, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM sp.z.o.o.

 

Danuta Hanna Jakubowska fot. archiwum prywatne

Podczas VI Kongresu Przedsiębiorczości w Poznaniu  Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o zostało uhonorowane Polska Nagrodą Innowacyjności? Jakie osiągnięcia firmy zdecydowały o przyznaniu tej nagrody?

Trzeba podkreślić, iż Polski Kongres Przedsiębiorczości w Poznaniu to według mnie jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w kraju. W dniach 24-25 września 2018r. spotykali się przedsiębiorcy, samorządowcy i naukowcy, aby wymienić się doświadczeniami, uczestniczyć w licznych panelach dyskusyjnych, a wszystko w znakomitej oprawie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich pod honorowym patronatem Parlamentu Europejskiego. Motywem przewodnim szóstej edycji była „Nowoczesna gospodarka – kapitał dla przyszłości”. To hasło bardzo pasuje do dewizy polskiej firmy LEK-AM : „Dbamy o wasze zdrowie każdego dnia”! W ramach strategii budowania „produktów przyszłości”, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM dba nie tylko o jakość produkcji i zakładu, ale również uczestniczy w międzynarodowych i krajowych wydarzeniach poświęconych najnowszym technologiom, dzieląc się przy tym swoją wiedzą i pomysłami. Zdobywa przy tym  prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Firma LEK-AM wielokrotnie otrzymywała wyróżnienia, że wymienię ostatnie: Symbol Innowacji, Firma VIP, Najwyższa Jakość w Medycynie.Firma LEK-AM została także wyróżniona w programie Liderzy Społecznej Odpowiedzialności – otrzymałatak samo brzmiący tytuł oraz statuetkę Dobra Firma 2017. Zdobyte tytuły są potwierdzeniem najwyższego poziomu wdrożonych standardów zarządzania we wszystkich obszarach, agodła stanowią wymierne i ważne elementy w budowaniu i umacnianiu przewagi konkurencyjnej i pozytywnego wizerunku firmy.

Jak wiadomo Polska Nagroda Innowacyjności to program gospodarczy prowadzony przez Polską Agencję Przedsiębiorczości i redakcję „Forum Przedsiębiorczości” w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Nagrodę otrzymują m.in. najbardziej innowacyjne oraz kreatywne firmy działające w Polsce.  Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM już po raz czwarty otrzymało statuetkę.

 

Uczestniczyła Pani  w panelu dyskusyjnym, na którym mówiono o sukcesach polskich firm na rynkach zagranicznych. Jakie wnioski płyną z tej debaty?

Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM, to firma z polskim kapitałem,  jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm farmaceutycznych na polskim rynku. Szeroki wachlarz produktów oraz ich prawdziwie nowatorski charakter wyróżniają firmę na tle branży. Obecnie firma ma w ofercie blisko 80 produktów – leków dostępnych bez recepty, suplementów diety oraz leków RX, które stanowią ponad 60 proc. całkowitej sprzedaży firmy. Chcąc jeszcze bardziej wyjść naprzeciw potrzebom pacjentów, LEK-AM udoskonala obecne preparaty, jednocześnie wprowadzając nowe.

Zaczynaliśmy od podstaw . Kluczem do sukcesu w przypadku firmy LEK-AM okazało się bardzo precyzyjne i umiejętne wyszukiwanie luk w obszarze portfolio produktowego, oraz odpowiednie wyczucie rynku i potrzeb pacjenta. Pierwszym, który został z sukcesem wprowadzony na rynek w 2000 r. była Melatonina LEK-AM.  Zdobyła ona tytuł „Złotego Leku” podczas XXIII Międzynarodowych Targów Śródków Medycznych w Warszawie. Początkowo firma zatrudniała 7 osób, obecnie jest blisko 500 pracowników.

W panelu do którego zostałam zaproszona wzięło udział siedmiu przedsiębiorców, którzy opowiedzieli o sukcesach własnych przedsięwzięć. Jedne powstały 30 lat temu, inne tylko kilka, ale wszystkich łączy marzenie i chęć działania. Podobnie jak właścicieli firmy LEK-AM, spółka w tym roku ma 18 lat i jest znana w świecie farmacji, a nawet zaryzykuję twierdzenie, że  staje się już symbolem sukcesu. W takim duchu przedstawiałam osiągnięcia firmy, podobnie jak wszyscy biorący udział w tym panelu.