Rozmowa z Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska
Grupa B&B Hotels zarządza blisko 500 hotelami i jest trzecią co do wielkości siecią hoteli ekonomicznych w Europie. Na czym polegała strategia ekspansji Grupy w ostatnich latach, która pozwoliła na uzyskanie tak wysokiej pozycji na rynkach międzynarodowych?
Naszym kluczem do sukcesu jest dbałość o zadowolenie klientów i zapewnienie im maksimum komfortu przy atrakcyjnej cenie. Przemyślane zarządzanie doświadczeniami odwiedzających nas gości sprawia, że chętnie do nas wracają i polecają nas innym. Hotele B&B są funkcjonalne oraz nowocześnie zaprojektowane, a przede wszystkim doskonale zlokalizowane. Można je znaleźć w centrach miast, w okolicach portów lotniczych, w pobliżu ważnych ośrodków biznesowych oraz atrakcji turystycznych. Chcemy być tam, gdzie chcą być nasi goście.
Od kiedy datuje się i jak przebiegał rozwój Grupy B&B Hotels na terenie Polski?
Do Polski zawitaliśmy w 2010 r., otwierając hotel B&B w Toruniu. Pod koniec kolejnego roku pierwszych gości przyjął hotel B&B Warszawa-Okęcie. Dwa lata później swój debiut miał B&B Wrocław Centrum. Rok 2016 był dla nas przełomowy – we wrześniu otworzyliśmy dwa kolejne obiekty – B&B Łódź Centrum oraz B&B Katowice Centrum, którymi zapoczątkowaliśmy nowy koncept aranżacji wnętrz, inspirowany lokalną scenerią i odzwierciedlający całkowicie nowy lifestyle. Naszym najmłodszym „dzieckiem” jest hotel B&B Kraków Centrum, który przyjmuje gości od kwietnia 2018 r. W tym samym roku nabyliśmy teren pod inwestycję w Lublinie. Rozpoczęliśmy również modernizację naszego warszawskiego obiektu, który od czerwca br. przyjmuje gości już w odmienionych wnętrzach.
Jakie są dalsze plany rozwoju Grupy B&B Hotels w Polsce?
Polska jest atrakcyjnym regionem inwestycyjnym, stwarzającym duże możliwości dla rozwoju sieci B&B Hotels. Plany mamy bardzo ambitne, jednak wiele zależy od tego czy uda nam się w danym mieście znaleźć odpowiednią lokalizację, do której w Grupie B&B Hotels od początku przykładamy dużą wagę i za którą cenią nas nasi goście. Aktualnie pracujemy nad inwestycją w Lublinie. Jednocześnie przyglądamy się nowym lokalizacjom, w których mogłyby stanąć nasze hotele. Interesują nas zarówno duże, jak i mniejsze miasta, w których dostrzegamy potencjał gospodarczy oraz turystyczny. Robimy wszystko, by zapewnić gościom jeszcze szerszy dostęp do naszych usług.
Proszę ocenić perspektywy rozwoju branży hoteli ekonomicznych w Polsce.
Liczba hoteli ekonomicznych w Polsce stale rośnie, ale wciąż jeszcze można wskazać miejsca, gdzie takich obiektów brakuje. Coraz trudniej jednak o dobrze wyeksponowaną lokalizację pod inwestycję, co może spowolnić nasz proces. Rozwój sieci stawiających na dobre położenie swoich hoteli może być przez to wolniejszy niż pierwotnie zakładano. Natomiast stale rosnąca konkurencja spowoduje, że operatorzy jeszcze większą uwagę będą przykładali do jakości oferowanych usług, co jest oczywiście znakomitą informacją dla gości. Przemyślana strategia guest experience będzie w najbliższych latach tym, co przesądzi o sukcesie działań w branży hotelowej.