KGHM TFI S.A.: Innowacyjność w każdym obszarze działalności

Możliwość komentowania KGHM TFI S.A.: Innowacyjność w każdym obszarze działalności została wyłączona Aktualności, TOP Manager

Z Jackiem Drobnym, prezesem KGHM TFI S.A., rozmawiamy o planowanych projektach rozwojowych spółki oraz o rynkowym potencjale marki Staropolanka.

Jakie inwestycje są planowane w obszarze spółek, należących do portfela KGHM TFI S.A.?

Procesy inwestycyjne w spółkach naszej grupy są prowadzone w sposób ciągły. W naszej dyspozycji znajduje się ponad 50 obiektów o charakterze hotelowym, leczniczym czy rekreacyjnym. W wielu z nich były stosunkowo niedawno prowadzone prace inwestycyjne, zaś w większości pozostałych planujemy przeprowadzić takie projekty na przestrzeni kilku kolejnych lat. Za przykład mogą tu posłużyć najbardziej charakterystyczne ośrodki, należące do naszej grupy, takie jak Dom Zdrojowy w Świeradowie Zdrój, gdzie zmodernizowaliśmy znaczącą część zabytkowego budynku, poszerzając bazę hotelową o wysokiej jakości pokoje, oferowane przez uzdrowisko. Podobną modernizację przejdzie również pijalnia Domu Zdrojowego w Polanicy Zdrój. Szereg tego typu inwestycji odbędzie się we wszystkich naszych uzdrowiskach, należących do Polskiej Grupy Uzdrowisk, której właścicielem jest KGHM TFI. Poza poprawą jakości oferowanych usług i modernizacją posiadanych już obiektów, realizowane będą również nowe projekty inwestycyjne, które są zaplanowane w każdej z naszych spółek. W Cieplicach powstanie na przykład nowoczesny hotel z zapleczem spa i wellness, opartym na wodach termalnych, z jakich słynie ta miejscowość.

Jakie projekty rozwojowe ma w najbliższych planach KGHM TFI S.A.?

Na bieżąco analizujemy projekty, które mogą okazać się kluczowe dla rozwoju naszej spółki. Ze szczególnym zainteresowaniem przyglądamy się oczywiście branży hotelarskiej, w której mamy największe kompetencje. Łącznie nasze spółki hotelowe i uzdrowiskowe oferują bowiem ponad 5000 miejsc noclegowych. Chcemy też, aby nasza działalność była nieco bardziej związana z podstawową aktywnością naszego właściciela, czyli KGHM Polska Miedź.

Biorąc pod uwagę obserwowaną w ostatnim czasie aktywność rynkową Staropolanki, czy są plany dalszego rozwoju tej marki?

Oczywiście, Staropolanka jest dla TFI jednym z najważniejszych aktywów. To marka, która znajduje się wśród najbardziej rozpoznawalnych wód mineralnych w Polsce, posiadająca ponadto olbrzymi potencjał, który wymaga wyprowadzenia na właściwe tory rozwoju. Chcemy skupić się na podniesieniu zdolności produkcyjnych naszych rozlewni, co wiąże się z optymalizacją procesów około-produkcyjnych. Chcemy, aby nasza woda mineralna mogła osiągnąć taki poziom produkcji i organizacji sprzedaży, aby na stałe zagościć na sklepowych półkach w całej Polsce. Trzeba jednak pamiętać, że mówimy tu o niezwykle konkurencyjnym rynku, na którym musimy stawiać czoła wielkim, międzynarodowym koncernom z olbrzymimi budżetami. Dlatego poza inwestycjami w procesy produkcyjne, Staropolanka musi stawiać na innowacyjność w każdym z obszarów swojej działalności.