KGHM TFI S.A.: Innowacyjność w każdym obszarze działalności | Kapital Polski

KGHM TFI S.A.: Innowacyjność w każdym obszarze działalności

Komentarzy (0) Aktualności, TOP Manager

Z Jackiem Drobnym, prezesem KGHM TFI S.A., rozmawiamy o planowanych projektach rozwojowych spółki oraz o rynkowym potencjale marki Staropolanka.

Jakie inwestycje są planowane w obszarze spółek, należących do portfela KGHM TFI S.A.?

Procesy inwestycyjne w spółkach naszej grupy są prowadzone w sposób ciągły. W naszej dyspozycji znajduje się ponad 50 obiektów o charakterze hotelowym, leczniczym czy rekreacyjnym. W wielu z nich były stosunkowo niedawno prowadzone prace inwestycyjne, zaś w większości pozostałych planujemy przeprowadzić takie projekty na przestrzeni kilku kolejnych lat. Za przykład mogą tu posłużyć najbardziej charakterystyczne ośrodki, należące do naszej grupy, takie jak Dom Zdrojowy w Świeradowie Zdrój, gdzie zmodernizowaliśmy znaczącą część zabytkowego budynku, poszerzając bazę hotelową o wysokiej jakości pokoje, oferowane przez uzdrowisko. Podobną modernizację przejdzie również pijalnia Domu Zdrojowego w Polanicy Zdrój. Szereg tego typu inwestycji odbędzie się we wszystkich naszych uzdrowiskach, należących do Polskiej Grupy Uzdrowisk, której właścicielem jest KGHM TFI. Poza poprawą jakości oferowanych usług i modernizacją posiadanych już obiektów, realizowane będą również nowe projekty inwestycyjne, które są zaplanowane w każdej z naszych spółek. W Cieplicach powstanie na przykład nowoczesny hotel z zapleczem spa i wellness, opartym na wodach termalnych, z jakich słynie ta miejscowość.

Jakie projekty rozwojowe ma w najbliższych planach KGHM TFI S.A.?

Na bieżąco analizujemy projekty, które mogą okazać się kluczowe dla rozwoju naszej spółki. Ze szczególnym zainteresowaniem przyglądamy się oczywiście branży hotelarskiej, w której mamy największe kompetencje. Łącznie nasze spółki hotelowe i uzdrowiskowe oferują bowiem ponad 5000 miejsc noclegowych. Chcemy też, aby nasza działalność była nieco bardziej związana z podstawową aktywnością naszego właściciela, czyli KGHM Polska Miedź.

Biorąc pod uwagę obserwowaną w ostatnim czasie aktywność rynkową Staropolanki, czy są plany dalszego rozwoju tej marki?

Oczywiście, Staropolanka jest dla TFI jednym z najważniejszych aktywów. To marka, która znajduje się wśród najbardziej rozpoznawalnych wód mineralnych w Polsce, posiadająca ponadto olbrzymi potencjał, który wymaga wyprowadzenia na właściwe tory rozwoju. Chcemy skupić się na podniesieniu zdolności produkcyjnych naszych rozlewni, co wiąże się z optymalizacją procesów około-produkcyjnych. Chcemy, aby nasza woda mineralna mogła osiągnąć taki poziom produkcji i organizacji sprzedaży, aby na stałe zagościć na sklepowych półkach w całej Polsce. Trzeba jednak pamiętać, że mówimy tu o niezwykle konkurencyjnym rynku, na którym musimy stawiać czoła wielkim, międzynarodowym koncernom z olbrzymimi budżetami. Dlatego poza inwestycjami w procesy produkcyjne, Staropolanka musi stawiać na innowacyjność w każdym z obszarów swojej działalności.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *