Finał trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości dla polskich firm z sektora MŚP

Możliwość komentowania Finał trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości dla polskich firm z sektora MŚP została wyłączona Aktualności, Biznes

Konkurs Globalni Liderzy Przyszłości
FOTO: Konkurs Globalni Liderzy Przyszłości

Po raz trzeci ICAN Institute wybierze liderów małych i średnich polskich firm, którzy na arenie międzynarodowej odnoszą znaczące sukcesy, działają globalnie i potrafią rozwiązywać problemy towarzyszące ekspansji. Gala finałowa konkursu Globalni Liderzy Przyszłości odbędzie się 7 grudnia w Regent Warsaw. Ministerstwo Rozwoju objęło wydarzenie patronatem honorowym.

„W Polsce mamy olbrzymią liczbę firm, które zdobywają nowe rynki. Są rentowne, co jest konieczne działając globalnie. Interesuję się globalizacją od ponad dwudziestu lat, a mimo to jestem zaskoczony liczbą polskich przedsiębiorstw, które zdobywają świat” – powiedział Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej polskiego czempiona, firmy Selena FM S.A., podczas debaty zwieńczającej finałowe głosowanie kapituły konkursu Globalni Liderzy Przyszłości.

Poza granicami kraju znajduje się 70% biznesu wrocławskiej spółki. Domarecki zaapelował jednocześnie, by media poświęcały sukcesom polskich firm znacznie więcej miejsca, niż dotychczas.

Inicjatywa ICAN Institute, wydawcy Harvard Business Review Polska ma na celu zlokalizowanie i zbadanie firm, które na międzynarodowej scenie już odnoszą sukcesy a w niedalekiej przyszłości mogą odnieść jeszcze większe zostając globalnymi liderami nadającymi ton polskiej ekspansji za granicą. Będąc jednocześnie wzorem dla potencjalnych naśladowców.

Jednym z laureatów pierwszej edycji konkursu, był Polski Bank Komórek Macierzystych S.A.. Wiceprezes firmy, Jakub Baran, zapytany o potencjał do ekspansji spółki, zauważył, że nawet w oczywistych i przewidywalnych sektorach, można stworzyć produkt, bądź usługę, która okaże się innowacyjna i odniesie wymierny sukces na wielu rynkach. Natomiast w przypadku PBKM S.A., trwają prace nad komunikacją wewnątrz grupy, by pracownicy poczuli się częścią czegoś większego. Zauważył, że to nieuniknione w przypadku każdej firmy, myślącej o międzynarodowej ekspansji.

Kapituła konkursu, zwana Areopagiem, składająca się z ekspertów i pasjonatów globalizacji polskich firm, dokonała wyboru 13 finalistów, spośród ponad 200 firm z większościowym polskim kapitałem z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Podczas uroczystej Gali finałowej 7 grudnia w Regent Warsaw, poznamy czterech laureatów tegorocznej edycji Globalnych Liderów Przyszłości.

Wśród przedsiębiorstw, które zostały zakwalifikowane do ostatniego etapu inicjatywy znalazły się firmy, które różni niemal wszystko. Począwszy od branży, specjalizacji, jaki biznesowego modelu zarządzania w ekspansji międzynarodowej. Łączy jednak tegorocznych finalistów przede wszystkim znaczący sukces na arenie międzynarodowej i apetyt na osiągniecie pozycji nie tylko lokalnego lidera, ale rozpoznawalnej, polskiej marki na całym świecie:

Finaliści konkursu Globalni Liderzy Przyszłości 2016:

  •  11Bit Studios – producent gier wideo. Oferuje tytuły na wiele platform sprzętowych, między innymi smartfony i produkty Apple. Obecnie 99% przychodów pochodzi z rynków zagranicznych;
  •  Ailleron. Firma produkująca i dostarczająca innowacyjne produkty technologiczne, między innymi na rynkach bankowym, hotelarskim i telekomunikacyjnym. Jest praktycznie jedynym dostawcą tego typu rozwiązań w Polsce i coraz sprawniej wchodzi na rynki zagraniczne;
  • BKF. Od ponad 25 lat specjalizuje się w branży profesjonalnych urządzeń i środków czyszczących. Szybko zdobyła pozycję lokalnego lidera, a następnie rozpoczęła ekspansję na poza granicami kraju;
  • Grupa COBI S.A. Jest drugim największym producentem klocków konstrukcyjnych w Europie Środkowo Wschodniej. Planuje w perspektywie najbliższych lat obecność na wszystkich kontynentach;
  • Cloud Technologies S.A. Firma działa na rynku automatycznej reklamy internetowej, tzw. Programmatic Marketing. Efektywność i poziom zaawansowana rozwiązań spotkały się z zainteresowaniem światowych grup medialnych;
  • Creotech Instruments. Najszybciej rozwijająca się firma w sektorze kosmicznym. W ciągu kilku lat zbudowała pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej w swojej branży;
  • Famoc by Fancyfon. Dostarcza innowacyjne rozwiązania na rynek telekomunikacji mobilnej, umożliwiając zdalne zarządzanie sieciowymi i mobilnymi urządzeniami. Dzięki elastyczności wygrywa z największą konkurencją w branży;
  • IZO-BLOK. Spółka produkcyjno-handlowa, działa w sektorze przetwórstwa tworzyw sztucznych. Ambicją firmy jest zostanie pierwszą w swojej branży o zasięgu globalnym;
  • Oponeo. Oferta spółki obejmuje sprzedaż opon, felg stalowych i aluminiowych oraz ich montażu w blisko 1000 partnerskich warsztatach na terenie całego kraju. Zarządza największym detalicznym sklepem internetowym sprzedaży opon w Polsce. Równolegle dynamicznie zwiększa wolumeny sprzedaży na rynkach zagranicznych;
  • Orbitvu. Jest producentem rozwiązań automatyzujących fotografię produktową 2D, 3D i 360 stopni. Przychody firmy z rynków zagranicznych sięgają 80%;
  • UNIFEQ. Specjalizuje się w dostarczaniu wyposażenia dla służb mundurowych krajów Unii Europejskiej, NATO oraz Chin. Obecnie niemal 100% przychodów pochodzi z rynków zagranicznych;
  • WISS. Jeden z wiodących na świecie producentów samochodów specjalnych oraz sprzętu przeciwpożarowego dla straży pożarnej, wojska oraz policji. Obecnie spółka koncentruje się na rynkach azjatyckich i Ameryce Południowej;
  • Zortrax. Firma produkująca oraz sprzedająca profesjonalne rozwiązania druku 3D. Spółka szacuje, że około 90% produktów sprzedawanych jest globalnie. Od początku Zortrax założył w strategii konkurowanie na globalnych rynkach, a dopiero później powrót z produktami na rynek polski.

Wśród laureatów ostatnich dwóch edycji znalazły się przedsiębiorstwa, które intensywnie budują swoją rozpoznawalność na arenie międzynarodowej. Istotną cechą „GLP” jest różnorodność w przypadku nagrodzonych firm. Obok siebie na scenie pojawiły się firmy Fibaro, Benhauer, Audioteka oraz Polski Bank Komórek Macierzystych S.A..

Źródło: ICAN Institute, Centrum Prasowe PAP