Dewiza lidera: troska o zdrowie i wrażliwość na potrzeby innych

Możliwość komentowania Dewiza lidera: troska o zdrowie i wrażliwość na potrzeby innych została wyłączona Biznes

Rozmowa z Tomisławem Bensari, prezesem zarządu PGF Urtica Sp. z o.o.

W jaki sposób udało się osiągnąć kierowanej przez Pana firmie pozycję rynkowego lidera?

PGF Urtica jest największym dystrybutorem leków na rynku szpitalnym w Polsce. Posiadamy nie tylko 26-letnie doświadczenie, ale i ogromną wiedzę ekspercką na temat funkcjonowania rynku farmaceutycznego. Przewagę nad konkurencją budujemy dzięki koncentracji na kluczowych procesach biznesowych. Współpracujemy z największymi producentami leków na świecie, dzięki czemu możemy oferować polskim pacjentom ogromny zakres farmakoterapii. Obsługując lecznictwo zamknięte, wysyłamy z centralnego magazynu w Łodzi 5500 leków do szpitali w całym kraju. Co decyduje o sukcesie firmy? Niewątpliwie profesjonalizm działania na każdym etapie dystrybucji leków. Ważna jest także polityka wewnętrzna firmy, której podstawą jest nawiązywanie trwałych relacji z pracownikami, opartych o wspólne wartości, takie jak troska o zdrowie i wrażliwość na potrzeby innych. Oczywiście, to efekt długotrwałej pracy wszystkich pracowników Urtiki.

Czy budowa największego w Polsce centrum dystrybucyjnego leków w Łodzi okazała się trafioną inwestycją?

Nasz centralny magazyn, przypomnę, otwarty w 2016 roku w Łodzi, jest jednym z najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych leków szpitalnych w Europie. Magazyn spełnia najwyższe standardy przechowywania i dystrybucji leków. Dużym atutem jest jego położenie. Dzięki temu, zamówienia w każdym miejscu Polski mogą być szybko i bezpiecznie zrealizowane w warunkach kontrolowanych, w 24 godziny od złożenia zamówienia, a w nagłych wypadkach (tryb CITO), nawet do 6 godzin. Nowy magazyn pozwala również na integrację procesów dystrybucyjnych w sektorze zaopatrzenia szpitali i usług logistycznych dla producentów. Stawia to Urtikę na pozycji lidera w dystrybucji leków na polskim rynku farmaceutycznym.

Jak bardzo rozwinięta jest w przedsiębiorstwie działalność w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu?

Od lat pomagamy dzieciom dotkniętym chorobami nowotworowymi. „Urtica Dzieciom” dziś to ogólnopolska akcja wspomagająca małych pacjentów i ich rodziców: poprzez organizację warsztatów plastycznych, obozów rehabilitacyjnych i znaczące wsparcie finansowe dla wszystkich dziecięcych oddziałów onkologicznych i hematologicznych. A zaczynaliśmy skromnie od aukcji charytatywnej w 1997 roku. Dzięki środkom z aukcji, dzieci dotknięte chorobami nowotworowymi mogą walczyć o powrót do zdrowia w lepszych warunkach, ponieważ dla nich szpital często staje się drugim domem podczas długich miesięcy leczenia. Działania CSR w PGF Urtica to także Urtica Team oraz All Walking Club nastawione na poszerzanie wiedzy prozdrowotnej wśród pracowników firmy oraz klientów. Realizujemy również projekt Urtica Cafe dedykowany kobietom zatrudnionym w firmie i zaprzyjaźnionych spółkach. Warto podkreślić, że prawie 70% pracowników aktywnie uczestniczy w podejmowanych przez nas inicjatywach, często wraz z całymi rodzinami.