Co z pieniędzmi klientów Neckermanna?

Możliwość komentowania Co z pieniędzmi klientów Neckermanna? została wyłączona Aktualności, Inwestycje, porady ekspertów

Gdy przed kilkoma dniami biuro podróży Thomas Cook ogłosiło upadłość, klienci polskiego biura Neckermann Polska Biuro Podróży sp. z o. o. w większości nie spodziewali się zapewne jak mocno ta sytuacja wpłynie na ich wakacje. Neckermann Polska pośrednio należy jednak do angielskiego giganta a jego bankructwo, pomimo pierwszych zapowiedzi ze strony Zarządu Neckermann Polska, spowodowało, że zamiast zastanawiać się nad tym w jaki sposób wypoczywać na urlopie, klienci Neckermann Polska muszą ustalić w jaki sposób odzyskać od biura należne im pieniądze.

Zwrot środków za odwołane wakacje
W najgorszej sytuacji znalazły się oczywiście osoby, które zmuszone zostały do opuszczenia hoteli i powrotu do Polski. Ministerstwo Spraw Zagranicznych dla takich osób uruchomiło nawet specjalną infolinię i działania w tym zakresie z pewnością realizowane będą priorytetowo. Po tym jak turyści zostaną sprowadzeni do Polski będą oni z pewnością dochodzić zwrotu wpłat za te wakacje (przynajmniej w części w jakiej nie zostały one zrealizowane), czy kosztów powrotu do Polski jeżeli zostały one poniesione przez samych Klientów.
Osoby, które na swój urlop z Neckermann Polska miały dopiero wyruszyć niestety również nie znajdują się w komfortowej sytuacji, gdyż w większości opłaciły one już swoje urlopy, przynajmniej w zdecydowanej części. Teraz natomiast będą musieli podjąć działania mające na celu odzyskanie uiszczonych przez nich środków.
Do kogo natomiast adresować roszczenia? Generalnie Klienci Neckermann Polska powinni kontaktować się z ubezpieczycielem biura podroży. To ten podmiot będzie odpowiedzialny za rozpatrzenie zgłoszenia i ewentualną wypłatę środków (przy czym dojść może do sytuacji, iż wypłaci on je jedynie w części lub nie wypłaci ich wcale).

Odszkodowanie i zadośćuczynienie 
Należy też pamiętać, że Klienci Neckermann Polska, niezależnie od zwrotu środków, o których powyżej, dochodzić mogą od spółki także odszkodowania i zadośćuczynienia. Te środki prawne mają im zrekompensować odpowiednio: poniesione przez nich rzeczywiście koszty dodatkowe (czyli koszty inne aniżeli koszty samego zakupu wycieczki), a także doznane krzywdy psychiczne spowodowane zmarnowanym urlopem. Warto mieć na uwadze, że roszczenie to może nie zostać uwzględnione, jeżeli podmiot uzna, iż wakacje zostały odwołane z przyczyn nieuniknionych i nadzwyczajnych. Czy tak się stanie przekonamy się zapewne już wkrótce.

Neckermann Polska Biuro Podróży sp. z o. o. posiada zabezpieczenie w postaci gwarancji ubezpieczeniowej na kwotę 25.000.000,00 złotych. Zapewne już wkrótce przekonamy się, czy środki te wystarczą do zaspokojenia wszelkich należności Klientów biura, przy czym na uwadze mieć należy, że w pierwszej kolejności pokryte zostaną koszty powrotu turystów do Polski, a będą to koszty niebagatelne (zgodnie z informacjami prasowymi – za granicą przebywało lub nadal przebywa ponad 3.500 klientów biura).

Jeżeli uważają Państwo, iż łatwiej będzie dochodzić zwrotu należnych Państwu środków z profesjonalną pomocą Radcy Prawnego – serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Dominik Putz | radca prawny | partner w THE VIEW Kancelaria Prawna

ul. Piłsudskiego 12 lok. 4, 50-049 WrocławTelefon: +48 516 129 436 |

E-mail: dominik.putz@viewlegal.pl 

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone