Chatbot „Port Lotniczy Wrocław” w finale prestiżowego konkursu

Możliwość komentowania Chatbot „Port Lotniczy Wrocław” w finale prestiżowego konkursu została wyłączona Aktualności, firma tygodnia, Inwestycje, It

Dobry Wzór to konkurs organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Służący podróżnym chatbot wrocławskiego lotniska znalazł się w elitarnym gronie finalistów tegorocznej edycji. Eksperci docenili innowacyjność, funkcjonalność i przyjazność tego rozwiązania.

wrocławskie lotnisko fot. mat. prasowe

Dobry Wzór istnieje od 1993 r. i jest pierwszą w Polsce nagrodą za najlepiej zaprojektowane produkty i usługi. Są oceniane na podstawie kryteriów wizualnych, użytkowych i ekonomicznych, a także innowacyjności, oryginalności i komfortu użytkowania. Chatbot „Port Lotniczy Wrocław”, uruchomiony na początku tego roku, znalazł się w elitarnym gronie finalistów. Co o tym zdecydowało?

Eksperci konkursu Dobry Wzór 2019 IWP docenili pomysł wykorzystania sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów podróżujących. Chatbot to doskonała koncepcja „przyjaciela podróży”, który udzieli wielu informacji i zmniejszy stres związany z wyjazdem. Ma przyjazną grafikę i przydatne funkcjonalności. Brawa dla wrocławskiego lotniska za innowacyjny pomysł! – mówi Katarzyna Rzehak, dyrektor konkursu Dobry Wzór.

Jak działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław”?

Jest przygotowany do pełnienia kilku ról, w tym wirtualnego asystenta pasażera i przewodnika po lotnisku. Wszystkie informacje, podpowiedzi i wskazówki są aktualizowane w czasie rzeczywistym i oczywiście dostępne przez urządzenia mobilne. W sumie chatbot odpowiada aż na kilkaset najczęściej zadawanych przez pasażerów pytań. Ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ udostępnia wyszukiwarkę połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Do korzystania z chatbota wystarczy mieć na telefonie aplikację Messenger (wpisujemy: „Port Lotniczy Wrocław”).

Fakt, że nasz chatbot został doceniony przez ekspertów, daje nam ogromną satysfakcję. Warto podkreślić. że otrzymuje też nadzwyczaj pozytywne opinie ze strony podróżnych. Bardzo nas cieszy, że tak dobrze wpisał się w ich oczekiwania. W planach rozwoju chatbota są już kolejne udogodnienia i funkcjonalności – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Chatbot, wraz z innymi finalistami konkursu, zostanie zaprezentowany na wystawie „Dobry Wzór 2019”, ocenionej przez środowisko projektantów i przedsiębiorców jako najlepsza wystawa designu w Polsce. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku. Dodajmy, że w 2012 r. nagrodę w konkursie Dobry Wzór zdobył Felix – wóz wrocławskiej lotniskowej straży pożarnej.

Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota. Takie rozwiązanie do tej pory wprowadziły tylko nieliczne lotniska w Europie.